مریوان- کاگردان عراقی در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان گفت: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان یکی از معتبرترین جشنواره‌های جهان است که هر سال که از عمر آن می‌گذرد مخاطبان و طرفداران زیادی به خود جلب می‌کند.

تئاتر خیابانی مریوان یک برند جهانی است

به گزارش قدس آنلاین، هنر فاروق خدیر، کارگردان عراقی نمایش «به جای ماهی» اظهار کرد: اجرای نمایشنامه «به جای ماهی» برگرفته از موضوع حفظ محیط زیست است که این روزها در میان مردم امری غریبانه است.

وی با اشاره به اینکه بحث آب یکی از دغدغه‌های اصلی در جهان است، عنوان کرد: موضوع نمایش نامه بجای ماهی در مورد آلودگی در آب‌ها است که زمانی ماهیگران در خصوص صید ماهی قلابی درون آب می اندازند و به جای ماهی آشغال‌های محیط زیست را صید می‌کنند.

این کارگردان عراقی ضمن اشاره به اینکه برای اجرای این نمایشنامه از انسان‌های مجسمه نما به رنگ طلایی استفاده شده است، تصریح کرد: بازیگران طلایی رنگ از جلب توجه بیشتری برخوردار هستند و با انجام این نوع گریم خواسته‌ایم که مردم را به دیدن و فهمیدن نوع نمایش جلب کنیم.

فاروق خدیر که برای دومین سال است در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان شرکت کرده است، خاطرنشان کرد: فستیوال تئاتر خیابانی مریوان یکی از معتبرترین جشنواره‌های جهان است که هر سال که از عمر آن می‌گذرد مخاطبان و طرفداران زیادی به خود جلب می‌کند و به عنوان کارگردان خوشحالیم که در این جشنواره حضور داریم.

وی به ارتباط فرهنگی کردستان عراق و ایران اشاره و یادآور شد: ارتباط فرهنگی این دو منطقه در تمام بحث‌های فرهنگی خوب بوده است و کشور ایران همیشه بهترین میزبانی را در خصوص همایش‌های فرهنگی دارد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.