اصفهان- ۳۱ شهریور ماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران به نام هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

اجرای بیش از ۵ هزار برنامه در رده های مختلف بسیج استان اصفهان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سال ۱۳۵۹جنگی نابرابر در شرایطی به ایران تحمیل شد که از سوی استکبار جهانی هم تحت فشار شدیدی قرار داشت، اما مردم دیندار و و لایت مدار این سرزمین با شجاعت، ایثار و فداکاری ستون های نظام اسلامی را مستحکم کردند.

۸ سال دفاع مقدس یادآور استقامت، ایثار و پایمردی زنان و مردان معتقد به ولایت است که منبعث از ایمان به خدا، وحدت کلمه و یکپارچگی شکل گرفت.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان پیرامون برنامه ها و فعالیت هایی که قرار است در هفته دفاع مقدس در استان اصفهان برگزار شود سخن گفت و اعلام کرد: امسال در هفته دفاع مقدس بیش از ۵ هزار برنامه در رده های مختلف بسیج استان اصفهان اجرا می شود.

سرگرد میثم رضوان پور  با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین برنامه ها، پرداختن به گنجینه تمام نشدنی بسیج است، افزود: بسیج که تشکیل شده از بدنه ملت غیور و انقلابی ایران اسلامی است، توانست نقش کلیدی در دفاع مقدس داشته باشد.

وی ادامه داد: در اولین روز هفته دفاع مقدس همه ساله رژه حماسی نیروهای مسلح برگزار می شود که امسال سپاه صاحب الزمان در این استان  میزبان برگزاری این مراسم بود.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان عبور یگان های ویژه و یگان های محمول از مقابل جایگاه، اهتزاز پرچم متبرک به حرم سیدالشهدا، مداحی و عبور کاوران  عاشورا را از جمله برنامه های ویژه صبح امروز در برنامه رژه تیروهای مسلح خواند.

وی یادآور شد: امروز همچنین ویژه برنامه دسته های عزاداری بسیجیان، راهپیمایی خانوادگی و مردمی در شهرهای مختلف استان اصفهان برگزار می شود.

سرگرد رضوان پور با بیان اینکه یکی از مهمترین حوزه های بسیج مربوط به حوزه نشر است، گفت:  از ابتدای سال ۹۶ انتشارات بسیج تعداد ۳۰ عنوان کتاب دفاع مقدس را آماده کرده که در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

وی ارایه تولیدات هنری با رویکرد مؤلفه های دفاع مقدس، رونمایی از تعداد ۳ پویانمایی فاخر تولید شده توسط مرکز آفرینش های هنری بسیج استان اصفهان که پویا نمایی گردان تک نفره مربوط به به زندگی شهید زرین، مهندسی در جنگ با پرداختن به زندگی شهید محسن صفوی و در نهایت زندگینامه شهید آیت الله اشرفی اصفهانی از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در این استان می باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد: در این هفته بیش از ۱۵۰ یادواره شهید در سطح استان اصفهان برگزار می شود که مردم می توانند از طریق مساجد و بنرهای نصب شده در سطح شهر از زمان و مکان این یادواره ها با خبر شوند.

وی یکی از مهمترین این یادواره ها را یادواره شهدای طلبه و روحانی عنوان کرد که در همه شهرهای استان اصفهان برگزار می شود.

سرگرد رضوان پور با اشاره به اینکه امسال نمایشگاه های هفته دفاع مقدس به صورت سیار برپا شده است، اظهارکرد: درضلع جنوبی میدان امام خمینی(ره) شهر اصفهان نمایشگاهی از نرم افزارهای هفته دفاع مقدس برگزار شده است و نمایشگاه سخت افزاری نیز در باغ موزه دفاع مقدس در مجاورت باغ غدیر برپا است.

وی خاطرنشان کرد: همه ساله نمایشگاه محوری «خاکیان افلاک» نیز در هفته دفاع مقدس برگزار می شودکه امسال این نمایشگاه در شهرستان مبارکه برگزار شده و تا نیمه مهرماه ۹۶ در بخش های مختلف دایر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.