گیلان -مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان دریافت نشان مرغوبیت کالا را راهکاری مناسب برای احیاء صنایع دستی و نیز معرفی آن در بازارهای داخلی و جهانی خواند که در تامین حقوق هنرمندان هم نقش موثری دارد.

نشان مرغوبیت کالا راهکاری برای احیاء صنایع دستی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان، رضا علیزاده در حاشیه برگزاری نشست داوری مهر اصالت صنایع دستی استان گیلان با اشاره به اینکه مُهر اصالت یونسکو از سوی دفاتر منطقه‌ای یونسکو به تولیدات صنایع دستی اصیل و با کیفیت هنرمندان و صنعتگران تعلق می‌گیرد اظهار کرد :تولیداتی که موفق به دریافت مهر اصالت می‌شوند بعنوان تولیدات برجسته فرهنگی و ملی باید دارای خلاقیت،قابلیت بازیافت،قابلیت عرضه در بازارهای بین‌المللی،قیمت مناسب،رعایت حقوق انسانی،عدالت‌محوری و استاندارد مکان تولید،برتری و مزیت بر اساس معیارهای تکنیکی و مواد به‌کار رفته،کیفیت،کاربرد در زندگی روزمره و نوآوری‌ در محصول باشند .

وی اضافه کرد:نشان مرغوبیت صنایع دستی(مهر اصالت)در واقع همچون یک برند می تواند زمینه معرفی هنرمند،اثر و کشور را در نقاط مختلف جهان فراهم سازد و به بازاریابی و فروش محصول نیز تاثیر بسزایی بگذارد .

علیزاده دریافت نشان مرغوبیت کالا را راهکاری مناسب برای احیاء صنایع دستی و نیز معرفی آن در بازارهای داخلی و جهانی خواند که در تامین حقوق هنرمندان هم نقش موثری دارد .

این مسئول تصریح کرد:امروز اتکاء به درآمدهای ناشی از نفت و سایر فرآورده‌های آن پاسخگوی نیاز کشور نیست؛لذا با توجه به محدودیت این منابع ارزشمند باید با تکیه بر پتانسیل های طبیعی و خودکفایی فردی نسبت به رفع محرومیت ها همت نمود .

وی صنایع دستی را هنری ریشه در فرهنگ و تمدن ملت ها خواند و افزود:جلوه هنر و عناصر زیبایی شناسی موجود درتولیدات سنتی در صورت ساماندهی و تقویت می‌تواند جایگزین خوبی برای درآمد حاصل از صادرات نفت باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان توجه به نشان های ملی و بین المللی را گام ارزشمندی در مسیر کیفی سازی تولیدات صنایع دستی،معرفی در گستره داخلی و جهانی و ایجاد اشتغال و اقتصاد پایدار قلمداد کرد و افزود:با حمایت مسئولان و تلاش مضاعف هنرمندان می توان از ظرفیت ارزشمند صنایع دستی برای شکوفایی اقتصاد و هنر این مرز و بوم استفاده بهینه‌ای کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.