اهواز_ رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: بازه سنی افرادی که در حوزه پلیس فتا مرتکب جرم می‌شوند بین ۱۷ تا ۲۵ سال است.

۱۷ تا ۲۵ سال بازه سنی افراد مرتکب به جرم در حوزه پلیس فتا هستند

سرهنگ شاهین حسنوند در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص پرونده‌ هایی که در حوزه پلیس فتا تشکیل می‌شود؛ گفت: پرونده های اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و سیاسی امنیتی هستند که به پلیس فتا ارجاع داده می‌شود.  
سرهنگ حسنوند با اشاره به اینکه پرونده های اقتصادی شمار زیادی از پرونده ها را به خود اختصاص داده اند، افزود: در چند سال اخیر متاسفانه پرونده های اقتصادی جای خودشان را به پرونده های اخلاقی داده اند.
رئیس پلیس فتا خوزستان ادامه داد: پرونده های اخلاقی به نسبت پرونده های اقتصادی استان در حال رشد هستند.
سرهنگ حسنوند در خصوص بازه سن افرادی که مرتکب جرم در حوزه پلیس فتا می شوند، بیان کرد: میانگین سنینی که در همین حوزه مرتکب جرم می‌شوند، بین ۱۷ تا ۲۵ سال است.
وی در پاسخ به این سئوال که چه برنامه ای برای کاهش جرم در بازه سنین بین ۱۷ تا ۲۵ سال دارید، اظهار کرد: بهترین کار و وظیفه در حوزه فضای مجازی، امر آموزش است که پلیس فتای خوزستان در این حوزه ورود کرده، و خوشبختانه این اقدام آموزشی را در سنین پایین یعنی دوره متوسطه مدارس دخترانه و پسرانه شروع کرده است و همچنین بحث توجیهات آموزشی حدود ۵ سال است که به صورت مستمر هر ساله انجام می شود.  
وی عنوان کرد: سعی شده با ادارات آموزش و پرورش ۴ ناحیه شهرستان اهواز تعاملاتی  برقرار شود تا با ارتباط صمیمی تر و  نزدیک تر  بتوانیم این آموزش را اجرایی کنیم.
سرهنگ حسنوند ادامه داد: در بحث دانشگاه و ادارات استان، موضوع آموزش به صورت مستمر انجام می شود و این اطلاع‌رسانی را همچنان ادامه می دهیم.چرا که بهترین اقدام، اطلاع‌رسانی و آموزش است.
رئیس پلیس فتا خوزستان افزود: در سه ماهه اخیر، آمار کشف و وقوع پرونده‌های پلیس فتا خوزستان بیش از ۹۰ درصد بوده و متهمین آنها نیز دستگیر شدند.
سرهنگ حسنوند با بیان اینکه پرونده های اقتصادی جایگاه اول را در حوزه پلیس فتا خوزستان دارا هستند؛ گفت: اما متاسفانه در چند سال اخیر این سیر آهسته آهسته در حال نزول به سمت جرائم اخلاقی رشد پیدا می‌کند و جرایم اقتصادی کاهش می یابد و دلیل آن این است که آگاهی مردم نسبت به جرم اقتصادی بیشتر می شود اما در جرائم اخلاقی متاسفانه خیلی از مردم باور نمی کنند که ممکن است این اتفاق برای خودشان هم رخ بدهد.
این مقام مسئول تاکید کرد:  خطر در بیخ گوش همه ی افرادی است که در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در حال  فعالیت هستند.

رئیس پلیس فتا خوزستان همچنین در خصوص تعامل با اصحاب رسانه عنوان کرد: سعی شده این تعامل سازنده و با دید مثبت باشد، رسانه‌ها بازوهای قدرتمند اطلاع رسانی هر ارگانی هستند که می‌توانند در راستای پیشگیری و رسیدن به هدف، یاریگر مسئولان باشند.
سرهنگ حسنوند گفت: در بحث انتخابات امسال، رسانه ها نیز بسیار یاریگر ما بوده اند، و خیلی از مسائلی که در دوره‌های قبل رخ داده و و همچنین در خصوص کاهش تشکیل پرونده  نسبت به دوره‌های گذشته اثرگذار بوده اند.

سرهنگ حسنوند درخصوص اربعین حسینی و گرفتن ویزا تاکید کرد: جلسات اطلاع رسانی  به صورت مستمر با اصحاب رسانه برگزار می شود، مردم باید هوشیار باشند چراکه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات منفی و غیر واقعی مبنی برعدم نیاز به حضور خود فرد برای صدور ویزا نیست و شماره حسابی ذکر می کنند و عنوان شده  مبلغی را به شماره حساب فوق واریز و ما نیز ویزا را برای شما ارسال می کنیم که اکثر این موارد کلاه برداری است.

رئیس پلیس فتا خوزستان در پایان گفت: در بحث صدور ویزا و یا پاسپورت به حضور خود شخص  در سفارتخانه نیاز است. همچنین موضوع فروش پاسپورت  و ویزای تقلبی نیز از این قبیل موارد و مصادیق  کلاهبرداری است که در این بازده زمانی اربعین حسینی زیاد رخ میدهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.