یزد- مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت: برای نخستین باردر کشور، شرکت های بازرسی و نمونه برداری مصالح و فراورده های ساختمانی، توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد تشکیل می شوند.

شرکت های بازرسی فرآورده های ساختمانی تشکیل می شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین ماجدی اردکانی  اظهار داشت: بر اساس توافق صورت گرفته، سازمان نظام مهندسی ساختمان در هر شهرستانی که صلاح بداند و ضرورت داشته باشد نسبت به تجمیع کارشناسان مرتبط و تشکیل شرکت های بازرسی و نمونه برداری در حوزه امور عمرانی و ساختمانی اقدام و اداره کل استاندارد استان یزد پرونده های دریافتی را جهت تایید و در نهایت صدور گواهی نامه تایید صلاحیت شرکت های موصوف به مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ارسال می دارد.

وی ادامه داد: تشکیل این شرکت ها سبب می شود، دایره نظارت برای تمامی متولیان استاندارد و کیفیت وسیع تر شده و کارگاه ها وکارخانه هایی که مبادرت به تولید غیر استاندارد در حوزه امور عمرانی و ساختمانی می نمایند احصائ و به اداره کل استاندارد استان یزد جهت پی گیری های بعدی اعم از اطلاع رسانی، فرهنگ سازی وحقوقی معرفی، که قطعا این اداره کل در چارچوب قوانین و مقررات علیه واحد های متخلف که موارد تخلف آن ها احراز گردیده اقامه دعوا می نماید.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد تصریح کرد: سال جاری توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، که استاندارد و دیگر ارگان ها، نهادها و تشکل ها میتوانند ایفاگر نقش ها ی بسیار مهم و موثری جهت تحقق این شعار باشند. بنابراین همکاری و همراهی تشکل هایی نظیر سازمان نظام مهندسی ساختمان با مشارکت در آموزش، نشر و تدوین استاندارد های مربوط به صنعت ساختمان و همچنین صنعت آسانسور که از حساسیت ویژه ایی برخوردار هست می تواند بسیار کارگشا باشد.

ماجدی اردکانی دربخش دیگری از سخنان خود در این نشست، ضمن تشریح وضعیت کیفی واحد های تولیدی شن،ماسه و بتن آماده در استان گفت: محصولات مذکور، از سال ۱۳۸۱ مشمول استاندارد اجباری واقع شده اند و به دلیل اهمیتی که  در ساخت و ساز دارند، اداره کل استاندارد استان یزد با نمونه برداری از محل مصرف بتن و در صورت ضرورت، مقایسه نتایج آن با نمونه های برداشته شده  از محل تولید موافق بوده  و آمادگی کامل دارد نمونه برداری را تا دو نوبت در سال هم انجام دهد.

مدیر کل استاندارد استان یزد تاکید کرد: واحدهای تولیدی شن، ماسه و بتن استان یزد با همکاری انجمن صنفی مربوط،بهترین وضعیت را از لحاظ اقدامات کنترلی در کل کشور دارند و با آموزش های ارائه شده به تولید کنندگان خوشبختانه روند کیفیت رو به رشد است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد نیز در این نشست گفت: بر اساس این تفاهم نامه با نظارت و مشارکتی که بر حسن انجام امور ومسئولیت ها، به منظور ارتقای سطح کیفی واحد های تولیدی صنعت ساختمان استان خواهیم داشت.

علی رضا فرشید افزود: مطمئن هستیم که این تشکل بازوی نیرومندی برای اداره کل استاندارد استان یزد جهت تحقق بند ۲۴ اقتصاد مقاومتی، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.