قوچان- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قوچان گفت: بیشتر ساختمان‌های مرتفع قوچان پله فرار ندارند و این معضل در آینده تبدیل به بحران خواهد شد.

بیشتر ساختمان‌های مرتفع قوچان پله فرار ندارند

به گزارش قدس آنلاین، حسنعلی ولی زاده ظهر پنج‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و ایمنی در سالن اجتماعات این سازمان گفت: در یک سال گذشته اقدامات و تجهیزات خوبی اعم از ۹۰ دستگاه کپسول اطفای حریق، ۴۰ گالن کف و نیز اقلامی همچون دستکش‌های انفرادی جهت نیروها این سازمان تهیه‌شده است.

وی تامین نشدن اعتبار خرید تشک و تور نجات را یکی از مشکلات این سازمان جهت خدمات وامداد رسانی اعلام و خاطرنشان کرد: متأسفانه در شورای چهارم جهت خرید تجهیزات امداد و نجات ارتفاع، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان درخواست داده شد که تنها ۸۰ میلیون آن تصویب شد که به علت طولانی شدن زمان مصوبه و افزایش قیمت تجهیزات لباس به‌اندازه کافی تهیه نشد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قوچان ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی به شهروندان را یکی از اولویت‌های اصلی سازمان آتش‌نشانی قوچان خواند و تصریح کرد: درمجموع و طی ۶ ماه گذشته ۳۹۹ مورد عملیات انجام‌شده است که ۵۵ مورد نجات حیوان، ۴۸ مورد اطفای حریق منازل، ۴۸ مورد اطفای حریق علف‌های هرز، ۴۲ مورد شکار حیوانات، ۲۰ مورد اطفای حریق اتومبیل و مابقی مربوط به گازگرفتگی، چاه افتادگی و اطفای حریق مزارع می‌باشد.

وی با اشاره به این مطلب که نظارت بر رعایت مقررات مبحث ۱۹ ساختمان و پله فرار در ساختمان‌های مرتفع بر عهده مهندس ناظر می‌باشد گفت: سازمان آتش‌نشانی فقط بحث توصیه و مشاوره همچون جانمایی سیستم‌های گرمایشی، لوله بخاری، پله فرار و ... را بر عهده دارد و پس از تائید ناظر، تأییدیه ایمنی ساختمان را صادر می‌کند.

حسنعلی ولی زاده با اشاره به دستور کاظمی شهردار سابق قوچان مبنی بر عدم دخالت و اظهارنظر آتش‌نشانی در امور پله فرار گفت: متأسفانه اکثر ساختمان‌های مرتفع قوچان پله فرار ندارند و این معضل در آینده تبدیل به بحران خواهد شد.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین نیازهای سازمان آتش‌نشانی قوچان تأمین ماشین پیشرو، تجهیزات نجات از ارتفاع برای ۱۰ نفر به ارزش هر سِت ۳۰ میلیون تومان و خرید نردبان ۳۲ متری با هزینه‌ای بیش از ۳.۵ میلیارد تومان است که اعتبارات لازم برای خرید آن‌ها را نداریم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قوچان با یادآوری اینکه فعالیت سازمان آتش‌نشانی صرفاً خدماتی است و اعتبارات آن از طریق شهرداری تأمین می‌شود اظهار داشت: اعتبار سال جاری این سازمان ۲ میلیارد تومان بوده که بیشتر آن صرف هزینه‌های جاری، حقوق و دستمزد می‌شود و این سازمان هیچ بدهی به اصناف و دیگر سازمان‌ها ندارد.

وی تعداد تماس‌های گرفته‌شده با سامانه ۱۲۵ را ۲۵ هزار و ۴۶۳ تماس اعلام و تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۸ هزار و ۷۵ تماس با این سامانه گرفته‌شده که ۴ هزار و ۴۵۴ مورد آن یعنی ۵۰ درصد تماس‌ها مزاحمت تلفنی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.