یزد ـ شهردار یزد در دیدار با معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، درخواست پایلوت شدن یزد به عنوان شهر گردشگر کشور را مطرح کرد که مورد موافقت قرار گرفت.

یزد پایلوت «شهر گردشگر» در کشور معرفی شد

به گزارش قدس انلاین، محمد محب‌خدایی امشب در دیدار با شهردار شهر جهانی یزد با اشاره به اهمیت بسیار بالای گردشگری در سطح کشور اظهار داشت: ما به عنوان سازمان میراث فرهنگی به دنبال خرد کردن فعالیت های گردشگری نیستیم بلکه معتقدیم برای توسعه این بخش همه باید با هم و در یک مسیر حرکت کنیم و هر گامی که در این مسیر برداشته می شود، موفقیت آن مستلزم همکاری همه ارگان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه همه ارگان‌ها باید برای توسعه گردشگری در یک مسیر قرار گیرند، افزود: به عنوان مثال برای مجوز هتل نیاز به استعلام از میراث فرهنگی است اما پروانه آن را شهرداری صادر می کند بنابراین هرگز جدا از هم نیستیم و هر کجا که امکانات فراهم شود، سرمایه گذاران خودشان وارد شده و خود را با قوانین تطبیق می دهند و ما فقط باید زمینه را فراهم کنیم به ویژه در زمینه هتل‌ها که در یزد کمبودهایی احساس می شود.

محب‌خدایی بیان کرد: امیدوارم با همدلی و همسویی بدون اینکه بگوییم سهم کیست، توسعه را به پیش ببریم و اگر همصدا شویم حتی در زمینه اصلاح قوانین نیز سرعت را بالا خواهیم برد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد: در حوزه گردشگری همه چیز باید منطبق بر شهر گردشگر باشد و حتی در آینده نزدیک شهرهای گردشگری رتبه بندی خواهند شد و طرح هایی مثل پلیس گردشگر، تاکسی گردشگری و ... راه اندازی خواهد شد که این فعالیت ها مستلزم همکاری و هماهنگی فرابخشی است.

وی خاطرنشان کرد: در آینده شهرداران و روسای شورای شهرها به عنوان مشاوران گردشگری معاونت گردشگری به صورت رسمی حکم دریافت خواهند کرد تا در این زمینه ما را یاری کنند به ویژه آنکه همه باید در رسیدن به جذب ۲۰ میلیون گردشگر با هم همراه شویم.

محب‌خدایی تصریح کرد: با توجه به پیشنهاد شهردار یزد برای مصوب کردن شهر جهانی یزد به عنوان اولین شهر گردشگر و پایلوت در کشور، با توجه به اینکه اکثر موارد مورد نیاز این طرح در شهر یزد قابل دسترسی است، در این زمینه همکاری لازم را خواهیم داشت تا با نشستی که در آینده برگزار می شود، با حضور معاونت رئیس جمهور و رئیس میراث فرهنگی کشور این طرح مصوب شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: با توجه به اینکه در حال حاضر استان یزد به عنوان مقصد اول سفر گردشگران نیست و گردشگران خارجی به طور عمده از استان‌های اصفهان و شیراز سفر خود را آغاز می کنند، لذا می توان با برنامه ریزی درست و استفاده از فرصت مطرح شدن یزد به عنوان شهر جهانی، این شهر را به عنوان اولین مقصد سفر گردشگران خارجی معرفی کرد.

محب‌خدایی تصریح کرد: در حال حاضر عمده معرفی یزد بر اساس گردشگری کویرنوردی است و هر چند در زمینه تاریخی و فرهنگی نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد اما می توان استانهای یزد و کرمان را در این زمینه به صورت ویژه مطرح و پیگیری کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.