بجستان- فرماندار بجستان گفت: با توجه به اینکه استعداد بانوان تاکنون در تصمیم گیریها مغفول مانده تلاش دولت براین است که از این استعداد وتوانمندی استفاده شده و بانوان در تصمیم گیرها خصوصا در تصمیم گیریهای شهرستان سهیم باشند.

بانوان بجستانی باید در تصمیم گیری ها سهیم باشند

به گزارش قدس آنلاین، حسین ابراهیمی در مجمع عمومی پارلمان بانوان بجستان با اشاره به اینکه بانوان در تصمیم گیریهای شهرستان باید سهیم باشند گفت: با توجه به تاکید رهبری و تاکید دولت بر اینکه نقش بانوان در مسئولیتهای مختلف باید پر رنگ شود گفت: با توجه به اینکه در شهرستان بجستان امروزه کمتر از بانوان در مسئولیتهای مختلف شهرستان استفاده می شود تلاش داریم این نقش را پر رنگ تر و استعدادها و نظرات بانوان نیز استفاده کنیم.

مهندس حسین ابراهیمی افزود: البته شاید دلایلی بوده که این کم توجهی و کم رنگی را باعث شده وآن هم محیط بسته و دیدگاههای بسته و نگاه سنتی به خانمها دلایلی بوده که کمتر این قشر در جامعه این شهرستان بروز و ظهور داده شده اند.

فرماندار بجستان گفت: چه خوب  است با توجه به اینکه بانوان با استعداد و توانمندی داریم در انتخابات شورا های شهر چند نفری پا پیش می گذاشتند و برای قبول مسئولیت وارد صحنه می شدندو امروز دولت تلاش دارد با تشکیل پارلمان بانوان این استعداد ها را بروز و ظهور داده و از آنان استفاده کند.

وی افزود: نمونه بارز آن را امروز شاهدیم که در پارلمان بانوان شهرستان ۳۵ بانوی مختلف در ۲۵ شاخص مشخص شده اند و با تشکیل کمیسونهای مختلف عضو پارلمان می باشند و در تصمیم گیریهای آینده شهرستان سهیم خواهند بودکه البته این به این منظور نیست که بانوی دیگری نیستند، چرا استعدادهای توانمند تر دیگری هم در شهرستان خواهند بود که هنوز نتوانسته ایم آنها را شناسایی کنیم.

فرماندار بجستان اعتلای جایگاه زن را بااین حضور یاد آور شده و افزود: در حالی که فرزندانشان و آینده سازان مملکت در کنارشان خواهند بود ودرس مدیریت را فرا می گیرند دغدغه های اساسی شهرستان را رصد کرده و آنها را جهت دار می کنند و این خود کمک می کند به اعتلای جایگاه زن در جامعه که البته برخی این ذهنیت را دارند که این توهین به زنان می باشد که البته وقتی جایگاهی نباشد بانویی را در صحنه نخواهیم یافت و استعدادی شناخته نخواهد شد که این کمک خواهد کرد به همه این کاستی ها.

وی اظهار داشت: در حالی که تا بحال چند آقا می نشستند و تصمیم گیری می کردند در شهرستان ولی اکنون نظر و نگاه بانوان را به تصمیم گیریهای مدیران شهرستان خواهیم داشت و چه بسا عیب و ایرادات و کاستی های کارها از دیدگاه بانوان بتوان بهتر رفع و برطرف نمود.

نماینده عالی دولت در شهرستان زنان را آسیب پذیر ترین قشر جامعه دانسته که با توجه به اینکه ۴۸ درصد جمعیت شهرستان را بانوان تشکیل می ددهند باید ببینیم بانوان در کجای این هرم تصمیم گیری قرار دارندکه با این فعالیتی که آغاز شده بانوان در حوزه های مختلف حضور خواهند داشت و با تحول و پویایی و نشست هر از چند گاهی دیدگاههای خود را بیان و با دیدگاهی ویژه تر برای اینده شهرستان تصمیم گیر خواهد شدو در حالی که برای این منظور هنوز اعتباری نداریم ولی امید است با این جرقه برای سال آینده بتوانیم در بودجه شهرستان اعتباری را لحاظ کنیم که کارها بهتر و مطلوبتر پیش رود.

در این نشست که با حضور بانوان مجمع عمومی پالمان و جمعی از مسئولان شهرستان بر گزار گردید مسئولان کمیسیونهای بانوان در حوزه های مختلف از جمله اشتغال و صنایع دستی و آسیبهای اجتماعی در مدارس و جامعه و چگونگی مقابله با آن نظرات و پیشنهادات خود را ارائه و فرماندار بجستان با اظهار نظر و ارائه پیشنهاد برای بهتر شدن کارها مطالبی را ایراد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.