رشتخوار -یک عضو شورای اسلامی بخش مرکزی رشتخوار گفت: روستای «سعادت آباد» و «درریز» دروازه گردشگری رشتخوار هستند که متاسفانه فاقد زیر ساخت های گردشگری است و نیاز به تزریق اعتبارات ملی جهت احداث جاده دسترسی و اماکن رفاهی و استراحتگاه برای گردشگران دارد.

روستای سعادت آباد دروازه گردشگری رشتخوارنیاز به توجه مسئولان دارد

رجب علی چوپان در گفت و گو با قدس آنلاین اظهار کرد: طبیعت زیبا و کوهستانی روستاهای سعادت آباد و در ریز رشتخوار روزانه میزبان شمار زیادی از گردشگران و مسافران از مرکز شهر و روستاهای رشتخوار و شهرستان‌های همجوار است اما سکونت گردشگران حداقل در این مراکز به خاطر نبود امکانات رفاهی یک روز است.

 وی گفت: روستای سعادت آباد که در ۲۵ کیلومتر از مرکز شهرستان قرار دارد، مکان طبیعی و زیبا دارای آبشارهای خروشان با درختان پسته کوهی، زرشک، چنار، بلوط و چشمه‌های آب گرم معدنی با گذرهای پرپیچ و خم در دل نهرهای آب زلال و گوارا همه روز و در تمام فصل سال پذیرای گردشگران است.

وی  خاطرنشان کرد: دره ییلاقی درریز معروف به غرقاب در ۸ کیلومتری شمال شهر رشتخوار با وضعیتی کوهستانی و کوهپایه‌ای است که دارای آب و هوای بسیار مطلوب و مفرح است که روزانه صدها خانوار را به دامن طبیعی و زیبای خود می‌کشاند.

عضو شورای اسلامی بخش مرکزی رشتخوار با اشاره به مراکز تفریحی وگردشگری سعادت آباد رشتخوار گفت:ا ین مراکز شامل زیارتگاه پیر یاهو واقع در کوه های روستا سعادت آباد  با فاصله ۱۷کیلومتری از  روستا واقع شده و مکانی است متعلق به پیری زاهد وخدا پرست که در زمان حضرت موسی دراین  دیار می زیسته ووقتی که خدا می خواهد یکی از بندگان مخلص خود را به حضرت موسی معرفی کند  وی را معرفی می کند وقتی حضرت به پیش وی می آید و حرف از خدا می زند پیر زاهد از شنیدن اسم خدا جان می دهد وبه دیار باقی می شتابد .این زیارتگاه  در مکانی بسیار زیبا و دل انگیز واقع شده وهمه ساله پذیرای زائران و گردشگران زیادی از سراسر کشور می باشد .

وی با اشاره به تفرجگاه گرماب اظهار داشت: تفرجگاه گرماب واقع در ۱۵کیلومتری روستای سعادت آباد که ورودی آن از ۷کیلومتری روستا در میان در ه های خرم وخوش آب وهوا شروع می شود وحدود ۸کیلومتر تا آب گرم و آبشار زیبای را باید از  میان دره ها و تنگل های زیبا گذشت تا به آنجا رسید.

به گفته وی درختان زیبا و کوهی در مسیر این تفرجگاه همچون بنه ِگز ِچنار کوهی در منطقه ای گرم وخشک باعث شده تا این تفرجگاه همچون نگینی در دل کویر باشد و  سرسبزی درختان کوهی وکوههای بوشیده از درخت آن را جذاب وخوش آب و هوا کرده وباعث شده تا سالیانه خصوصا در فصل بهار وتابستان تعداد زیادی از گردشگران از مناطق دور و نزدیک برای گذران اوقات فراغت خود و تفریح و کوهنوری و حتی جمع آوری بنه و گیاهان کوهی به آنجا بیایند .

وی گفت:آبشار زیبا ی تفرجگاه  گرماب با آبی سرد وگوارا در کنار آب گرم ومعدنی  قدرت خداوند را برای هر بیننده ای به نمایش می گذارد.

چوپان تصریح کرد: سرمایه گذاری و توجه ویژه به بخش گردشگری این منطقه، علاوه بر اشتغالزایی، رونق اقتصادی منطقه را نیز به دنبال دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.