جوین- فرماندار شهرستان جوین از دانش آموزان خواست اولیاء خود را در صرفه جویی آب توجیه کنند.

درخواست فرماندار جوین از دانش آموزان برای ترویج فرهنگ صرفه جویی در آب

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مراسم نواختن زنگ آب با حضور فرماندار و تعدادی از مسئولان شهرستان جوین در مدرسه محله شمس آباد شهر نقاب برگزار شد.

در این مراسم که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب برگزار شد جمشیدی فرماندار شهرستان جوین ضمن تشریح موقعیت این شهرستان که در یک منطقه گرم و خشک واقع شده است بیان کرد: با توجه به کاهش بارندگی و تغییر آب و هوا در منطقه باید تلاش بیشتر در راستای استفاده بهینه از منابع به خصوص آب داشته باشیم چون هیچ گونه جاگزین دیگری ندارد و باید به صورت صحیح از این منبع خدادادی استفاده شود.

 وی افزود: دانش آموزان سفیران خوبی برای ترویج فرهنگ استفاده صحیح از آب در بین خانواده ها هستند که باید در خانه تلاش کنند تا از اسراف در مصرف آب پرهیز شود و نحوه درست مصرف کردن آب به عنوان یک فرهنگ قرارگیرد.

فرماندار شهرستان جوین گفت: تمام توجه دستگاه های اداری باید به نحوه صحیح مصرف کردن آب باشد و با توجه به اینکه شهرستان قطب کشاورزی است می شود با استفاده از شیوه های نوین آبیاری ۴۰ درصد مصرف آب صرفه جویی و راندمان تولید را بالابرد که دولت نیز توجه ویژه ای به این موضوع داشته چون تمام زندگی به آب بستگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.