امام جمعه مشهد مقدس گفت: آقای مسؤولی می‌گوید: ۱.۵ میلیون شغل ایجاد کردیم اما مسؤول دیگری که متولی اشتغال در کشور است، می‌گوید: در بهترین حالت که به رشد اقتصادی برسیم، ۴۰۰ هزار شغل ایجاد می‌شود، مردم با این آمار متناقض چه کنند!؟

تنها نسخه شکست دشمن دیوانه، تحقق اقتصاد مقاومتی است

قدس: امام جمعه مشهد مقدس گفت: آقای مسؤولی می‌گوید: ۱.۵ میلیون شغل ایجاد کردیم اما مسؤول دیگری که متولی اشتغال در کشور است، می‌گوید: در بهترین حالت که به رشد اقتصادی برسیم، ۴۰۰ هزار شغل ایجاد می‌شود، مردم با این آمار متناقض چه کنند!؟
آیت‌الله سید احمدعلم‌الهدی دیروز در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس در حرم منور رضوی، با تأکید بر اینکه باید با ایستادگی در مقابل مشکلات، آن‌ها را حل کنیم، نسبت به نگاه برخی مسؤولان انتقاد کرد و ادامه داد: این درست نیست مدام بگوییم فلان شخص آمریکایی یا اروپایی چه گفت و چه موضعی گرفت، یا روس‌ها و چینی‌ها چه گفتند، همه این‌ها به دنبال براندازی هستند.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به ظرفیت‌های تولید و اشتغال داخل کشور اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «با سرمایه‌گذار خارجی مخالف نیستم اما سرمایه‌گذار خارجی که بخواهد چشم ما را به دست خود بدوزد، پول خرج کند و برای ما کار تولید کند، این درست نیست»؛ کشوری ۸۰ میلیونی هستیم که می‌توانیم با تکیه بر توان داخلی، جوابگوی نیاز کشور باشیم. آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: رهبری در عید نوروز امسال فرمودند سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، ۶ ماه از سال می‌گذرد اما مردم ماشین‌های رنگارنگ خارجی را بیشتر از تولیدات داخلی می‌بینند، چرا باید این حجم جنس خارجی وارد کشور شود؟ دو روز دیگر هم می‌گویند کارخانجات ماشین‌سازی ما ورشکست کردند، هزاران کارگر و کارمند بر جمعیت بیکاران اضافه شدند.
 

 انتقاد از آمار متناقض اشتغال
وی با انتقاد از برخی مسؤولان که آمار و ارقام متناقض ارائه می‌کنند، افزود: مشکل مملکت را آمار و شعار دادن حل نمی‌کند؛ یکی از مسؤولان در روز ملی استاندارد می‌گوید در ۶ ماهه اول امسال، ۱.۵ میلیون کار به وجود آوردیم درحالی‌که مسؤول دیگر که مسؤول کار، تعاون، تولید و اشتغال کشور است، یک ماه پیش در مراسمی گفت «در صورت رشد اقتصادی، بیش از ۴۰۰ هزار شغل نمی‌توانیم ایجاد کنیم».عضو مجلس خبرگان رهبری، اضافه کرد: ازیک‌طرف می‌گویند ما اقتصاد مقاومتی اجرا کردیم و یک‌میلیون و نیم شغل ایجاد کردیم، از طرف دیگر می‌گویند در بهترین حالت، ۴۰۰ هزار شغل، مردم با این آمار متناقض چه می‌کنند؟ مشکل اشتغال و مسکن دختران و پسران ما به خانواده‌ها کشیده است، چرا ۱۲ میلیون دختر و پسر نمی‌توانند تشکیل زندگی داده و مشغول به کار شوند؟

 باقدرت اقتصادی دشمن را شکست می‌دهیم
وی با یادآوری توان و امکان توسعه تولید داخلی، تصریح کرد: بازار داخل پوشاک ما نباید بازار مصرفی پوشاک ترکیه و چین باشد، با چه سیاستی راه را برای هر آدم گردن‌کلفتی که دنبال کسب منافع است، باز می‌گذارید تا با مکیدن خون ملت، برای خود ثروت‌اندوزی کند؟ آیت‌الله علم‌الهدی، راه غلبه بر دشمن را تکیه بر توان داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: جواب این عربده‌کشی و لات‌بازی‌های مرد دیوانه‌ای که دیوانه‌بازی او را برای گرفتن امتیاز از ما علم کرده‌اند تا از ما امتیاز بگیرند، تقویت توان تولید داخلی است؛ نسخه آن را نیز رهبری ۴ سال پیش اراده کردند، با عمل به این نسخه و تحقق اقتصاد مقاومتی، زمینه شکست دشمن دیوانه را فراهم می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.