اهواز_ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: با تأکید بر اینکه روح امید، نشاط و نگاه مثبت به آینده را باید تقویت کنیم، گفت: باید فرهنگ گفت و گو را در سطوح مختلف تقویت کرد تا سؤظن ها، مشکلات و برداشت های غلط به راحتی حل شوند.

 نشاط و نگاه مثبت به آینده را باید تقویت کنیم

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد رضا موالی زاده ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان در اهواز اظهار کرد: قدری دچار تنبلی اجتماعی شدیم و این نکته مهمی است که باید به فرهنگ سخت کوشی برگردیم. امروز متأسفانه واژه زرنگی دچار تحول مفهموی شده و به کسی زرنگ می گویند که کمتر درس بخواند و راحت تر نمره بگیرد یا کمتر کار کند و زودتر نمره بگیرد.

وی افزود: برخی از کتاب هایی که در جامعه به چاپ می رسند، روی فرهنگ راحت طلبی و گسترش این فرهنگ در بین مردم تأثیر می گذارد؛ این مسئله به نفع کشور نیست و باید فرهنگ سخت کوشی و کار جمعی را در جامعه نهادینه کنیم.  

موالی زاده همچنین گفت: نیازمند یک سند ملی مدیریت آب هستیم که همچون یک میثاق ملی در حد قانون اساسی به آن پایبند باشیم و عمل کنیم. باید همین میزان آب موجود را به خوبی مدیریت کرده و با برنامه ریزی صرف کنیم.

دبیر شواری فرهنگ عمومی کشور اظهار کرد: یکی از ویژگی های ارزشمند جامعه خوزستان، توجه به کیان خانواده بوده و هست که باید حفظ و تقویت شود. خوشبختانه در استان خوزستان انصافا مؤلفه های بسیار ارزشمندی در حوزه فرهنگ عمومی داریم؛ دینداری، ولایتمداری، مهمان نوازی، شجاعت و خونگرمی از جمله این مؤلفه ها هستند. مردم نیازمند به نشاط اجتماعی هستند و باید خدمات دولت در خوزستان را منعکس کنیم؛ همچنین تلاش های مسئولان و دستگاه های اجرای مختلف نیز باید بازگو شود.

موالی زاده بیان کرد: سلام یک کلمه کوچک زیبا اما مؤثر در تنظیم روابط اجتماعی است؛ سلام بسیار اثربخش است و هنوز این فرهنگ در خوزستان وجود دارد که از جمله ویژه های مثبت هست که باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه ازدواج سخت و طلاق آسان شده است، ادامه داد: باید به آسیب های نوپدید اجتماعی گسست نسلی و مشکلات فضای مجازی توجه بیشتری داشته باشیم.  

موالی زاده با تأکید بر اینکه روح امید، نشاط و نگاه مثبت به آینده را باید تقویت کنیم، گفت: باید فرهنگ گفت و گو را در سطوح مختلف تقویت کرد تا سؤظن ها، مشکلات و برداشت های غلط به راحتی حل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.