سنندج- رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان گفت: در ۹۰۰ روستای کردستان نقشه رقومی تهیه و برای هر کدام از این روستاها ۱۰ میلیون تومان هزینه شده است.

نقشه رقومی برای ۹۰۰ روستای استان کردستان تهیه شده است

به گزارش قدس انلاین، بهرام نصراللهی‌زاده ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه‌ریزی با گرامیداشت اول آبان ماه به‌عنوان «روز ملی آمار و برنامه‌ریزی» که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال گذشته هدف‌گذاری اولیه کشور در سرشماری اینترنتی حدود ۳۵ درصد و هدف‌گذاری این طرح هم در استان کردستان ۳۰ درصد بود.

وی گفت: در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال گذشته ۴۸ درصد کشور به صورت اینترنتی ثبت‌نام کرده بودند و در این استان نیز در بعد خانوار ۵۲ درصد و در سطح جمعیت هم ۵۶ درصد به صورت اینترنتی سرشماری کرند و این رقم نشان می‌دهد که تمایل مردم کردستان به فناوری‌های نوین بیشتر است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان با اشاره به اینکه در استان حدود ۲۶ درصد فراتر از هدف‌گذاری اولیه، سرشماری عمومی نفوس و مسکن تحقق یافت، تصریح کرد: استان کردستان در پوشش سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن جزو استان‌های برتر کشوری بود و از نظر پوشش جمعیت سرشماری نیز توانست رتبه نخست کشوری را کسب کند.

وی با اشاره به اینکه در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال گذشته دهیاران و بهورزان روستاها کمک‌های بسیاری به ما کردند، ادامه داد: در مورد آمار و اطلاعات در کشور هنوز هم خیلی جای کار داریم و عادت کردیم به آمار کمتر قانع شویم.

نصراللهی‌زاده افزود: مراکز و مراجع رسمی آمار، آمار و ارقامی که در مورد حاکمیت اعلام می‌کنند باید کمتر مورد مناقشه قرار گیرند و آمارها و دیتاها وقتی منتشر می‌شوند از سوی مراجع رسمی محل استناد باشد.

وی اظهار کرد: در کشوری مانند ایران زیبنده نیست که در مورد آمار و ارقام مناقشه وجود داشته باشد چراکه با چنین وضعیتی هیچ جامعه‌ای امان نمی‌گیرد و باید در این راستا تلاش کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان گفت: در استان این سازمان در اختیار و خدمت تمام دستگاه‌ها و محققین است و خود را متولی آمار می‌دانیم نه مالک آن و باید آمار در خدمت توسعه استان کردستان باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سیستم اداری موازی‌کاری و کارهای پراکنده زیادی وجود دارد، عنوان کرد: در ۹۰۰ روستای کردستان نقشه رقومی تهیه و برای هر کدام از این روستاها ۱۰ میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان خاطر نشان کرد: اگر چه برخی ادارات و دستگاه‌های اجرایی در دادن آمار خساست به خرج می‌دهند اما نیاز است که دانش آماری خود را بهتر و بیشتر از اکنون کنیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.