یزد ـ امام جمعه یزد گفت: اروپا و آمریکا در تلاش هستند تا ایران را به بهانه های مختلف پای میز مذاکره در مورد مسائل موشکی بکشانند.

اروپا و آمریکا در تلاش برای کشاندن ایران پای میز مذاکره موشکی

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله محمدرضا ناصری ظهر امروز در دیدار با جانشین، دبیر و مسئولان کمیته های یازده‌گانه شورای پدافند غیرعامل استانداری یزد با اشاره به اینکه مردم و مسئولان کشور ما باید در زمینه‌های مختلف در برابر توطئه های آمریکا آموزش ببینند، اظهار داشت: همگان باید برای مقابله با توطئه های دشمن آمادگی‌های لازم را کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها باید کاربردی و اصولی باشد، افزود: وظیفه اطلاع رسانی و آموزش و آگاهی بخشی به مردم در برابر دشمنان بر عهده پدافند غیرعامل است و میزان آمادگی‌ها باید به اندازه‌ای باشد که مردم در برابر بالاترین تهدیدها نیز آماده باشند.

ناصری عنوان کرد: دشمنان در حال انجام حرکت‌های ایضایی هستند و از هیچ اقدامی علیه مردم ایران و مسلمانان جهان دریغ نمی‌کنند و خودشان امیدوارند که بتوانند از این اقدامات به نتایج خوبی دست پیدا کنند.

وی، آمریکایی‌ها، منافقین، وهابی‌ها و تروریست‌ها را دشمنانی دانست که دست به دست هم داده اند تا شاید بتوانند اقدامی علیه ایران انجام دهند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه آموزش‌ها نباید تک بعدی باشد، تصریح کرد: دشمن به طور قطع در همه زمینه‌های سیاسی، امنیتی، نظامی،‌ اجتماعی و فرهنگی برنامه دارد بر همین اساس لازم است آموزش‌های ما نیز همه جانبه باشد.

ناصری با اشاره به اینکه در بعد نظامی و امنیتی نیروهای نظامی ایران به آمادگی‌های لازم دست یافته اند، خاطرنشان کرد: در پدافند غیرعامل باید برای تمام این زمینه‌ها برنامه‌ریزی درست و مناسب داشته باشیم.

وی اظهار داشت: باید مراقب باشیم که حرکت‌های دشمن در هر حوزه‌ای ممکن است باشد به همین دلیل باید عوامل حرکت‌های دشمنان را شناسایی کنیم به عنوان مثال در حال حاضر فضاهای مجازی عوامل دشمن در ارتباط با توطئه‌های فرهنگی، فضاهای مجازی هستند که باید به خوبی شناسایی و رصد شوند و آگاهی‌های لازم نیز به مردم داده شود.

امام جمعه یزد بر ضرورت تدوین برنامه مناسب برای فضاهای مجازی تاکید کرد و افزود: لازم است آموزش‌های لازم در ارتباط با فضاهای مجازی به کودکان، نوجوانان و جوانان و به ویژه در مدارس ارائه و هشدارهای لازم در ارتباط با آسیب‌ها و خطرات این فضا به آنها داده شود ضمن اینکه باید والدین را نیز در دوره های آموزشی نسبت به مسائل، خطرات و آسیب‌های این حوزه‌ها آگاه کرد تا بتوانیم از خطرات آن برای کودکان و نوجوانان بکاهیم.

وی با اشاره به اینکه برخی به دنبال این هستند که قبح کارهای بد و معصیت در جامعه ریخته شود، گفت: در حال حاضر یکی از برنامه‌های دشمنان این است که ذائقه جوانان ایران را تغییر دهند به گونه‌ای که جوانان به جای دوست داشتن مجالس عزاداری امام حسین (ع) به سمت مجالس لهو و لعب بروند.

ناصری، بدبین کردن افراد به انقلاب و شخصیت‌ها و مسئولان کشور را یکی از توطئه‌های دشمنان علیه ایران دانست و بیان کرد: مسئله فرهنگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و دشمن هم در این زمینه با جدیت وارد شده است.

امام جمعه یزد، مسئله اتباع بیگانه در یزد را از معضلات این استان دانست و افزود: ما نمی‌گوییم اتباع بیگانه در یزد نباشند ولی باید برنامه مناسبی در ارتباط با آنها داشته باشیم و زمینه کاهش آسیب‌های ناشی از حضور آنها فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار نفر از اتباع بیگانه در استان یزد زندگی می کنند که ممکن است برخی از آنها آسیب‌هایی داشته باشند به همین دلیل باید سعی کنیم از بروز آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنیم که این موضوع یکی از مهمترین وظایف پدافند غیرعامل در استان یزد است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود به برجام و رویکردهای آمریکا و اروپا در قبال آن اشاره کرد و ادامه داد: همین اروپایی‌ها که می‌گفتیم اروپا به آمریکا در قبال برجام ایراد گرفت و با ترامپ مخالفت کرد، نقشه‌هایی دارد و باید از پیشینیه این برخورد اروپا با ترامپ آگاه شد.

ناصری تصریح کرد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هیچ زمانی برجام را به هم نمی زنند اما به بهانه بر هم زدن برجام، مسائل دیگر را وارد بحث می‌کنند و در واقع به نوعی سعی در محدود و مجبور کردن ایران در مورد پذیرش برای مذاکره در مسائل مختلف دیگر دارند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: اگر ایران قبول کند در عرصه موشکی با آنها وارد مذاکره شود، کم کم مسائلی از جمله رژیم صهیونیستی، مسائل فرهنگی و دینی و بسیاری موارد دیگر را پیش می‌کشند و سعی می‌کنند در تمام موارد با مذاکره و تحمیل برخی فشارها به ایران، انقلاب را محدود کنند.

وی خاطرنشان کرد: اروپایی ها در این قصه با آمریکا یکی شدند و به ترامپ بیان کردند که تو برجام را نشکن و ما با تو برای فشار به ایران در ارتباط با حقوق بشر، برنامه موشکی و موارد مخلتف دیگر هستیم و می‌مانیم، این موضوع نشان می‌دهد که دست همه آنها در یک کاسه است و همه علیه ایران فعالیت می‌کنند.

ناصری تاکید کرد: اروپا و آمریکا در تلاش هستند تا ایران را به بهانه های مختلف پای میز مذاکره در مورد مسائل موشکی بکشانند.

به گزارش مهر، در این دیدار مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل در استان یزد را ارائه کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.