گیلان- رئیس بسیج رسانه گیلان با ابراز خرسندی از استقبال خبرنگاران جهت اعزام به کربلای معلی همزمان با اربعین حسینی، گفت: کاروان خبری اربعین گیلان از ۱۲ آبان به مدت ۱۰ روز راهی کشور عراق می شود.

کاروان خبرنگاران گیلانی ۱۲ آبان برای اربعین اعزام می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی، محسن جعفری در ابتدای نشست رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با خبرنگاران، با اشاره به ظرفیت رسانه ای بسیار خوب و عالی در گیلان، اظهار کرد: ما در سازمان بسیج رسانه استان گیلان برای خبرنگاران دوره های آموزشی رسانه ای برگزار می کنیم.

وی با بیان اینکه خبرنگاران خروجی این دوره های آموزشی به جامعه رسانه ای استان تزریق می شوند، افزود: با جذب خبرنگاران دوره دیده در خبرگزاری ها علاوه بر انتشار اخبار مطلوب و متناسب با اصول خبری، موضوع اشتغال نیز تا حدی مد نظر است.

جعفری، فعالیت رسانه های استان گیلان طی دو سال اخیر را مثبت دانست و عنوان کرد: خبرنگاران استان برنامه های مناسبتی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، مذهبی و... را پوشش می دهند و در زمان انتخابات ریاست جمهوری همه پای کار بودند.

رئیس بسیج رسانه گیلان اضافه کرد: رسانه های ما رسالت اصلی خودشان که همانا انعکاس اخبار مطلوب در جامعه همراه با شفاف سازی است را به درستی و به نحو احسن انجام می دهند. شرایط اقلیمی گیلان به گونه ای است که خبرنگاران در زمان بحران کاملا آمادگی دارند.

وی با بیان اینکه بارش برف و باران در گیلان گاهی تبدیل به بحران می شود، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی درست و دقیق خبرنگاران در زمان بحران بار روانی بحران را از شانه مردم برمی دارد لذا بسیج رسانه گیلان در نظر دارد از پنج رسانه فعال در زمان بحران همزمان با اختتامیه جشنواره ابوذر تقدیر به عمل آورد. از مسئولان نیز می خواهیم به مدیریت خوب شرایط بحرانی توسط رسانه ها توجه داشته باشند.

جعفری، ضمن قدردانی از همکاری خوب خبرنگاران با بسیج رسانه گیلان، گفت: استان گیلان یک استان رسانه ای است و جایگاه دوم کشور در حوزه رسانه را دارد لذا مسئولان باید قدردان خبرنگاران باشند و به مطالبات آنان پاسخ دهند، زیرا خبرنگاران با عشق کار می کنند و قلم می زنند تا موجب رشد جامعه شوند.

این مسئول فرهنگی، از اعزام کاروان خبرنگاران گیلانی اربعین برای نخستین بار خبر داد و عنوان کرد: سال های گذشته تنها خبرنگاران صداوسیمای مرکز استان به مراسم اربعین اعزام می شدند و بیشتر جنبه زیارتی داشت، اما امسال یک کار خبری منسجم در پوشش راهپیمایی بزرگ اربعین توسط تیم رسانه ای گیلان صورت می گیرد.

رئیس بسیج رسانه گیلان، با ابراز خرسندی از استقبال خبرنگاران جهت اعزام به کربلای معلی همزمان با اربعین حسینی، افزود: کاروان خبری اربعین گیلان از ۱۲ آبان به مدت ۱۰ روز راهی کشور عراق می شود. البته امیدواریم در سال های آینده ظرفیت اعزام خبرنگاران افزایش داشته باشد.

جعفری، از خبرنگاران خواست به بیان روح معنوی و زیبایی های راهپیمایی اربعین بپردازند و یادآور شد: در انعکاس اخبار باید به جنبه های خوب سفر اشاره کنیم تا انگیزه و اشتیاق در عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.