نکا- مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا از ساخت قطعات حساس نیروگاهی شامل ساپورتینگ فین واحدهای بخاری این نیروگاه نکا به دست توانمند قطعه سازان داخلی خبر داد.

قطعات حساس نیروگاهی در نیروگاه نکا تولید شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی نیروگاه نکا، محسن نعمتی اظهار کرد: با پیگیریهای اداره ساخت داخل و نظارت کارشناسان نیروگاه نکا، قطعه سازان متعهد و توانمند کشور برای نخستین بار موفق به ساخت ساپورتینگ فین واحدهای بخاری نیروگاه شهیدسلیمی نکا شدند.

وی خاطرنشان کرد: اداره ساخت با توجه به پیچیدگی متالورژی و روش ساخت و نیز فقدان تجربه ساخت در داخل کشور، با پیگیریها و نظارت مستمر کارشناسان نیروگاه نکا بر مراحل طراحی و ساخت و نیز عزم و اراده سازندگان داخلی برای تولید قطعات حساس نیروگاهی به روش مهندسی معکوس، نمونه ای از این قطعه تولید و جهت انجام آزمایشات عملکردی در اختیار نیروگاه قرار گرفت.

نعمتی یادآور شد: پس از اخذ تأییدیه ارزیابی کیفیت از گروههای مهندسی و تعمیرات، تاکنون بالغ بر ۵ هزار عدد از این فین ها ساخته و در بویلرهای نیروگاه نصب گردید.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا اضافه کرد: ساخت هر یک از این فینها حدود یک سوم قیمت مشابه خارجی آن هزینه و هفتصدهزارریال صرفه جویی دربرداشته است.

نعمتی گفت: بنابراین نیروگاه شهیدسلیمی نکا با مدیریت ساخت این قطعه پر مصرف در بویلر واحدهای بخار، از خروج سه میلیارد و پانصد میلیون ریال سرمایه از کشور جلوگیری کرده است.

وی از مزایای دیگر بکارگیری این قطعه که از حیث عملکرد و راندمان در حد و اندازه نمونه خارجی است، به همراستایی با اهداف برنامه اقتصاد مقاومتی، اثبات خودباوری و توانمندی قطعه سازان داخلی و قطع وابستگی صنعت برق کشور از شرکتهای خارجی تأمین کننده قطعات اشاره کرد.

نعمتی یادآور شد: ساپورتینگ فین ها وظیفه نگهداری لوله های سوپر هیتر و ری هیترهای بویلر را در دمای بالای ۱۵۰۰ درجه سانتیگراد بر عهده دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.