یزد - فرماندار بافق گفت : باید موانع تولید ماهی تیلاپیا در این شهرستان برداشته شود و با توجه به شرایط اقلیمی و موقعیت ارتباطی بافق در شرق کشور، این منطقه می تواند به عنوان هسته مرکزی تولید تجاری تیلاپیای کشور مطرح شود.

بافق می تواند به مرکز تولید  ماهی تیلاپیای کشور مطرح شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد زاده رحمانی در نشست بررسی افزایش تولید ماهی تیلاپیا که با حضور رئیس مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب های شور بافق و ۲ کارشناس بین المللی در زمینه بحث های زیست محیطی و شیلات برگزار شد، اظهارداشت: مجوز احداث ۱۰کارگاه تولید و پرورش تیلاپیا با متوسط تولید هر کدام ۲۰ تن صادر شده است.
وی افزود: مجوز این کارگاه ها از سازمان حفاظت محیط زیست صادر شد، این شهرستان می تواند به عنوان هسته مرکزی تولید تجاری تیلاپیای در ایران انتخاب شود و با در نظر گرفتن نگرانی های زیست محیطی، فراتر از این میزان تولید کند.
فرماندار بافق با اشاره به تجربه های کارشناسان بین المللی حاضر در نشست یاد شده تصریح کرد: این ۲ کارشناس با استفاده از تجارب خود در حال افزایش تولید به خصوص ماهی تیلاپیا در کشورهای پیشرفته از جمله آمریکای شمالی و آسیای شرقی هستند.
زاده رحمانی با بیان اینکه بحث های زیست محیطی در مورد تولید این آبزی در ارتباط با فعالیت های آن سایه انداخته ، ابراز امیدواری کرد که بتوان با استفاده از تجربه این ۲ کارشناس ،هماهنگی های لازم را برای رفع موانع زیست محیطی، پرورش و تولید این گونه ارزشمند انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.