اهواز_ رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: هیچ مکانی برای اسکان موقت در اهواز وجود ندارد و اگر روزی زلزله هم بیاید ما جایی برای پذیرش حادثه دیدگان نداریم.

هیچ مکانی برای اسکان موقت در اهواز وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، محمد جعفر فلسفی در دهمین جلسه شورای شهر اهواز با اشاره به حادثه مرگبار ریزش کوه در منطقه مسکونی منبع آب اهواز گفت: اتفاقی که افتاد برای همه غیرمنتظره بود و هیچ کس فکر نمی کرد عمق فاجعه به این میزان باشد. همه احساس خطر می کردند اما باور نداشتند که بالاخره روزی چنین اتفاقی رُخ می دهد.
وی افزود: پس از وقوع این حادثه همه مصمم شدند که مکانی برای استقرار موقت آسیب دیدگان مهیا سازند اما متاسفانه ی هیچ مکانی برای اسکان موقت در اهواز وجود ندارد و اگر روزی زلزله هم بیاید ما جایی برای پذیرش حادثه دیدگان نداریم.
رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با بیان این که عدم وجود محلی برای اسکان موقت، نقطه ضعف بزرگی برای ماست، اظهار داشت: در تهران فضاهایی برای آسیب دیدگان تعبیه شده است اما ما از این حیث بسیار عقب هستیم و باید در آینده ی نزدیک فضاهایی را به این مهم اختصاص دهیم.
فلسفی با اشاره به این که در آینده احتمال رخداد حوادث و خطرات بدتری برای این منازل پرخطر وجود دارد، گفت: باید محل موقتی برای اسکان ساکنین این منطقه وجود داشته باشد که در شرایط فعلی از خطر ایمن باشند و بعد برای آن ها چاره اندیشی کرد که در کدام محل مستقر شوند.
به گفته ی این رئیس شورای اسلامی شهر اهواز، ۳۸ نقطه ی پرخطر در منطقه منبع آب وجود دارد که هر چه زودتر باید فکری برای آن ها کرد و از حوادث احتمالی آن ها را نجات داد.
وی با بیان این که تنها دو گزینه شیرین‌شهر و شهر رامین برای جابه‌جایی منازل پرخطر وجود دارد، افزود: نظر به فرهنگ حاکم بر منطقه ی منبع آب، ساکنین نقاط پرخطر، شهر رامین را به شیرین شهر ترجیح می دهند و این در حالی است که مزایای شیرین‌ شهر نسبت به شهر رامین بیش تر است.
رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: برای اسکان در شهر رامین هم حداقل دو ماه زمان لازم است و این که در این مدت ساکنین مناطق پرخطر باید در کجا اسکان پیدا کنند معضلی است که باید برای آن راه حلی پیدا کرد.
فلسفی گفت: باتوجه به این که مردم به دلیل فقر امکان جابه جایی ندارند؛ عنوان شد که مبلغی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان به آنها به صورت بلاعوض اختصاص داده شود اما سیستم توانِ پرداخت چنین هزینه ای را ندارد چون تعداد ساکنین ۴۰ نفر نخواهد بود و در آینده به بیش از ۱۵۰۰ نفر خواهد رسید و باید برای جابه جایی تمام آن ها تدبیری اتخاذ کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: حداقل آورده ساکنین مناطق پرخطر منبع آب برای انتقال به شیرین شهر و یا شهر رامین باید ۱۵ میلیون تومان باشد که رابطه ی دستگاهی بین استانداری و مسکن و شهرسازی این مبلغ را برای آن ها تأمین کرده است.
وی با اشاره به ضرورت دخالت ستاد بحران کشور در جریان این حادثه گفت: هنوز مسئولین کشوری با این حادثه درگیر نشده اند و اگر آن ها وارد شوند بخش گسترده ای از مسئله به صورت فرااستانی مرتفع خواهد شد.
فلسفی در ادامه با بیان این که افق بسیار روشنی برای شیرین شهر وجود دارد، اظهار داشت: شیرین شهر مزایای خوبی برای سکونت دارد و در آینده به یکی از مناطق خوب استان تبدیل خواهد شد. این منصفانه نیست که دلیل بحث هایی که در جریان سکونت اهالی منبع آب در این محل به وجود آمد؛ آینده ی روشن شیرین شهر را به چالش بکشیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.