قزوین- رییس سازمان بازرسی کشور در مراسم تودیع و معارفه بازرسان کل استان قزوین گفت: قانون منع بکارگیری بازنشستگان از ۲۰ آبان ماه اجرایی می شود.

نقدینگی در کشور به نقطه صفر رسیده است

به گزارش قدس آنلاین، قاضی ناصر سراج در مراسم ظهر امروز تودیع و معارفه بازرسان کل استان قزوین در سالن اجتماعات دادگستری کل این استان اظهار داشت: یکی از مهم ترین اولویت های سازمان بازرسی کشور، نظارت بر اجرای صحیح قوانین است و در این زمینه قصد برخورد با مدیر نداریم چراکه سعی برای پیشگیری در وقوع تخلف داریم؛ مدیران به عنوان سرمایه انسانی کشور محسوب می شوند.

وی افزود: در سازمان بازرسی کشور سعی داریم تا رویه پیشگیری را در اولویت فعالیت های خود قرار دهیم.

رییس سازمان بازرسی کشور خاطرنشان کرد: تأکید مقام معظم رهبری توجه به تولید و اشتغال است چراکه اگر بتوانیم در کشور تولید داشته باشیم، بسیاری از مشکلات را در کشور نداریم؛ در حال حاضر تولید در بخش خصوصی سازی با مشکل رو به رو است.

سراج با بیان اینکه خصوصی سازی براساس نظرهای رهبری انجام نشده و به صورت تقریبی ۱۸ درصد خصوصی سازی به بخش واقعی واگذارشده و ۲۱درصد نیز رفع دیون صورت گرفته است، یادآور شد: در حال حاضر نقدینگی بخش خصوصی و سرمایه در گردش برابر صفر شده است.

وی اضافه کرد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان از قبل بود که اخیرا مجلس به دلیل اختلافی که وجود داشت تفسیری برای آن داشت و قبلا هر کس اگر مقام بود در هر پستی قرار می گرفت می توانست بکار گرفته شود و به همین دلیل اکثر بازنشستگان مجددا بکار گرفته می شدند و با تفسیر جدید مجلس این فضا محدود می شود.

رییس سازمان بازرسی کشور ادامه داد: با این تفسیر مقرر شد فقط کسانی که در جایگاه قانونی هستند در آن جایگاه می توانند بکار گرفته شوند مثلا یک وزیر فقط برای وزارت و یک استاندار فقط در جایگاه استانداری می تواند در شرایط لازم از شمول ممنوعیت مستثنی شود.

سراج بیان کرد: از تاریخ ۲۰ آبان ماه سال جاری، قانون منع به کارگیری بازنشستگان قطعیت پیدا می کند و هرکس آن را نقض کند و نادیده بگیرد و به کار گرفته شود و یا بکار گیرد با مجازات انفصال روبرو می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.