شیراز- نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه دشمن دست از دشمنی بر نداشته است، گفت: بعد از شکست نظامی داعش باید "مبارزه فکری" را ادامه داد.

بعد از شکست نظامی داعش باید "مبارزه فکری" را ادامه داد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت و نابودی شجره خبیثه داعش و نقش ولایت فقیه در این امر اظهار داشت: پیروزی امروز نشانگر نقش ولایت و رهبری است، امروز نقش مرجعیت، ولایت و رهبری در ایران، سوریه و مرجعیت در عراق مشخص شد و پشتوانه همه این‌ها امامت است. 

امام جمعه شیراز افزود: آنچه امام راحل در ۴۰ سال قبل دستور سازماندهی و راه‌اندازی آن را صادر کردند یعنی بسیج مستضعفین، امروز آثار و برکات آن به طور واضح و آشکار در جامعه مشخص و روشن شد. امام آنچه پیش‌بینی کرده بودند از سازمان بسیج و هسته‌های بسیج در کشورهای اسلامی، ما شاهدیم که به دست رهبر معظم انقلاب و سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی اجرا شد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس نابودی داعش را از برکات بسیج، رهبری و سربازان دلیر و فداکار در کنار رهبر دانست و بیان کرد: این پیروزی بزرگ را که توطئه غرب و امریکا، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و توطئه همه این‌ها را بر باد داد به امت اسلامی، به رهبری، به سربازان رهبر، به بسیج دلیر، به ارتشیان و سپاهیان تبریک می‌گویم. 

آیت‌الله ایمانی عنوان کرد: به همه جوانان به‌ویژه جوانان بسیجی توصیه می‌کنم نامه سردار قاسم سلیمانی را چند بار با دقت بخوانند، به مطالب آن دقت کنند، پاسخ رهبری را مورد نظر قرار بدهند و خودشان را آماده ‌کنند چراکه توطئه‌های دیگر دشمن در راه است. 

وی گفت: این چنین نیست که دشمن دست از دشمنی برداشته باشد چراکه تا اسلام سرپاست با اسلام جنگ دارند، تا وقتی غده سرطانی اسرائیل سرپاست با اسلام جنگ دارند، باید این غده سرطانی به وسیله بسیج برداشته شود. نکته دوم توسعه کیفی و کمی بسیج است. بسیج باید توسعه پیدا بکند، سطح معنویتش بالا بیاید، حلقه‌های صالحین باید روز به روز مایه‌دارتر شود. 

آیت‌الله ایمانی گفت: روحانیت باید وقت بگذارد، ائمه جمعه بیایند در این حلقه‌های صالحین کار بکنند چراکه  حلقه‌های صالحین تشکیلاتی است که می‌تواند معنویت بسیج را بالا ببرد و بسیج غیر از آموزش‌های نظامی به معنویت احتیاج دارد. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه اساس کار ایمان و معنویت است، بیان کرد:  از ائمه جمعه و روحانیت این تقاضا را دارم که نسبت به این مسئله رسیدگی بکنند و نسبت به حلقه‌های صالحین دقت و همراهی بیشتر و بهتری داشته باشند. 

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه تشکیلات نظامی داعش شکست خورده است، گفت: مهم نابودی تشکیلات فکری است یعنی اگر علمای عامه، علمای دنیای اسلام در تربیت جوانان مسلمان دقت نکنند، آنان را به شکل صحیح پرورش ندهند تکرار این گروه امکان‌پذیر است بنابراین رهبر معظم انقلاب نخستین حرکتی که بعد از شکست نظامی داعش انجام دادند، مبارزه فکری است.

وی با تاکید بر لزوم مبارزه با فکر داعش، اندیشه داعش، اعتقادات و باورهای داعش عنوان کرد: علمای محب اهل بیت در سراسر دنیای اسلام جمع شدند و بیانیه صادر کردند علمای معروف اهل سنت در کشور نامه نوشتند خدمت مقام معظم رهبری و برائت و بیزاری خودشان را از داعش و تبریک این پیروزی بزرگ را بیان کردند، این‌ها مبارزه با فکر داعش است. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار داشت: صاحبان نظر، نخبگان جامعه، مدرسان مدارس و علمای بلاد در همه کشورها باید جوان‌ها را به گونه‌ای تربیت کنند که طعمه داعش و تفکرات آنها نشوند. 

منبع: تسنیم

امام جمعه شیراز با اشاره به زلزله کرمانشاه گفت: با توجه به سرمای هوا و برف و باران دیگر چادر جوابگو نیست باید کانکس تهیه کرد مردم و دست‌اندرکاران کانکس برای این‌ها تهیه کنید تا زمانی که خانه‌های اصلی ساخته شود.

وی با بیان اینکه همبستگی، همراهی و همدلی مردم ایران برای دنیا الگوست، افزود: در کمک‌ها و همدلی مردم هیچ قومیتی، هیچ بازی سیاسی نیست همه براساس انسانیت حرکت کردند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.