جوین- یکی از فرهیختگان فرهنگی شهرستان جوین در ابتکاری جالب اقدام به عرضه کتاب و لوح فشرده رایگان از طریق کانکس سیار وقف در گردش کتاب در مصلی نماز جمعه شهرستان جوین کرد.

فرهیخته جوینی در مصلی نماز جمعه شهر نقاب کتاب رایگان عرضه کرد

به گزارش خبر نگار قدس انلاین، محمد علی شمس آبادی گفت: دراین طرح ابتکاری به نماز گزاران در موقع ورود به مصلی و نیز هنگام خروج از مصلی نماز جمعه کتاب ها و لوح فشرده مورد نیاز خود را به هر تعدادی که لازم داشتند، به صورت رایگان دریافت کردند.  

وی خاطر نشان کرد: بیشتر نمازگزاران با تعجب سوال می کردند که آیا می توانیم هر مقدار کتاب و سی دی که لازم داریم،  برداریم.  

شمس آبادی خاطر نشان کرد: کتاب ها و سی دی های سرای فرهنگی وقف در گردش به صورت سیار در سطح شهرستان در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد، و کتاب های بلا استفاده شهروندان نیز به این مرکز به صورت وقف در گردش تحویل می شود.  

وی تصریح کرد: در  آینده نیز این کانکس در مجاورت آموزش و پرورش شهر نقاب مستقر می شود، تا علاوه بر اهدا کتاب به شهروندان نسبت به جمع آوری کتاب های بلا استفاده مردم  اقدام شود.  

یک بانوی مراجعه کننده به کتابخانه سیار گفت: بیشترین استقبال از سی دی های مشاوره خانواده و کتاب های کمک دانشگاهی و کنکور بود.  

انصاری نژاد اظهار داشت: این ابتکار با توجه به کمبود کتابخانه درسطح شهرستان جوین کمک بزرگی به کتابخوانی خواهد کرد.  

وی اضافه کرد: متاسفانه به علل گوناگون اشتیاق به مطالعه کاهش یافته، ولی این عمل پسندیده درجمع اوری کتابهای بایگانی درمنازل و اشتیاق علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی را افزایش خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.