کرج- استاندار البرز با تاکید بر رفع معارضین از مسیر بزرگراه همت گفت:این پروژه ملی برای ادامه عملیات اجرایی نیازمند ۳۵ میلیاردتومان اعتبار است.

ادامه روند اجرایی بزرگراه همت ۳۵ میلیارد تومان اعتبار می خواهد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدعلی نجفی صبح شنبه در هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، اظهار کرد: علیرغم حجم کاری معاون رئیس جمهور شاهد دومین سفر به استان البرز هستیم و این امر حاکی از عنایت رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور به استان البرز است.

استاندار البرز  با اشاره به اینکه در سفر ماه گذشته معاون رئیس جمهور برای بازدید از پروژه آزاد راه همت  چند جلسه را برای تکمیل این طرح و پروژه های سفر تشکیل دادیم گفت: در این پروژه پیشرفت بالای ۳ درصدی  ظرف یک ماه بوده است.

وی در ادامه افزود: علی رغم تنگناهای مالی دولت، بخشی از منابع نقدی و مابقی به صورت اسناد و اوراق ابلاغ شده است که باید عملیاتی شود.

استاندارالبرز با اشاره اینکه البرز استان همجوار پایتخت است اما در بسیاری شاخص ها با استان همسایه اش فاصله دارد، گفت:استان البرز به جهت اینکه استانی نوپا است با عدم ساختار مناسب در زمان تأسیس مواجه بوده و در حال حاضر از ساختمان های اداری مناسب برخوردار نیست وهم اکنون ۶۰ درصد اعتبارات سهم نیروها و ساختمان های اداری استان می شود.

استاندار البرزدر ادامه افزود: تخصیص اعتبار پروژه ها در سال ۹۵ خوب بوده است و لیست آن را دریافت کرده ام که بیش از ۱۰۰ درصد در سال گذشته را شاهد بودیم.

نجفی با اشاره به اینکه  بخشی از تخصیص ها به وزارتخانه ها سوق پیدا کرده و در استان ملموس نبوده است افزود: سرجمع تخصیص استان ۴۱ درصد در سال گذشته بوده است که به نظرمی رسد نیاز باشد به تخصیص ۱۰۰ درصدی برسد.

وی با بیان اینکه  ایجاد زیرساخت های تشیکلات اداری در استان ضروری است بیان کرد: وضعیت استان البرز به جهت اینکه استانی نوپا است با عدم ساختار مناسب در زمان تأسیس مواجه بوده و در حال حاضر از ساختمان های اداری مناسب برخوردار نیست.

استاندار البرز همچنین با اشاره به ظرفیت های غنی علمی استان بیان کرد: مراکز تحقیقاتی و علمی ملی برتر کشور در استان البرز استقرار دارد اما همین ظرفیت ها هزینه هایی را هم برای استان در پی دارد.

استاندار البرز در ادامه از وضعیت اشتغال استان گفت وافزود : در بدو ورود آمار اشتغال و بیکاری در سه ماهه اول بهار ۲۰ درصد مطرح شده بود که قابل قبول نیست، خوشبختانه این رقم به ۱۳/۸ رسید که با توجه به ظرفیت های این استان قابل قبول نبوده است.

وی افزود: با تلاش مسئولان در این مدت شاهد رونق تولید با پرداخت تسهیلات بانکی ۳۶ میلیاردی بوده ایم.

نجفی با بیان اینکه این حجم بیکاری با وجود ظرفیت های کشاورزی و صنعتی زیبنده نیست گفت: البرز استانی مهاجر پذیر است و جمعیت دو برابر سقف متوسط کشور در آن ساکن هستند بنابراین باید تلاش بیشتری برای جذب  اعتبارات داشته باشیم.

دکتر نجفی در ادامه گفت: این روند در بخش آموزش و ساخت مدارس با وجود حضور خیرین هنوز مدارس البرز در کنار تهران شاهد حضور مدارس دو شیفت می باشد و بخش نوسازی و تجهیز مدارس در رتبه ۳۱ کشور قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به موضوع خط راه آهن تهران - کرج، گفت: مشکلات کرج - گلشهر و هشتگرد حل شده است و امیدواریم با اتفاقاتی که می افتد شاهد شرایط بهتری برای البرز و کرج باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.