بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: انتظار ما از شهردار جدید نگاه توسعه ای به استان است.

انتظار از شهردار جدید بجنورد نگاه توسعه ای به استان است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در دیدار شهردار و مدیران ارشد شهرداری بجنورد اظهار داشت: هر نوع نگاه سیاسی به توسعه استان آسیب می رساند بنابراین شهرداری باید تنها نگاه توسعه ای را در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: مردم و گروه های مختلف باید با هدف گذاری توسعه ای مسیر حرکت و زمان نیل به اهداف را مشخص کنند و در ادامه راه به مدیرانی که می توانند آنان را از نقطه موجود به مطلوب برسانند، توجه کنند.

وی ادامه داد: از شهردار بجنورد انتظار می رود با نگاه توسعه ای به مسائل حوزه مدیریت شهری، برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت داشته باشد و هم چنین در نگاه توسعه ای کلان، تمرکز بر این نکته که توسعه استان در گرو توسعه روستایی است، در دستور کار شهرداری باشد.

صالحی بیان داشت: باید مجموع اقدامات شهرداری به گونه ای باشد که توسعه شهری منجر به توسعه روستایی شود تا در آینده شاهد افزایش مهاجرت معکوس و کاهش پدیده حاشیه نشینی باشیم.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر این که حمایت از شهرداری اعتقاد ماست، اضافه کرد: در بسیاری از موارد می توانیم با ساده سازی مباحث مشکلات را حل کنیم و با تعریف و ایجاد مباحث و راهکاری های جدید به عنوان الگو در کشور مطرح شویم.

صالحی افزود: خراسان شمالی در سال ۹۵ تنها استانی بود که توانست اعتباری را برای پرداخت بدهی دستگاه های دولتی به شهرداری های استان دریافت کند و این اقدام یکی از افتخارات من از زمان آغاز فعالیتم در این استان است.

وی خاطرنشان کرد: حضور ما در مراسم تحلیف و معارفه شهردار به معنای حمایت از مجموعه شهرداران و مجموعه مدیریت شهری و حمایت از این بوده اسن که ما آمادگی داریم هر مقدار امکانات، اختیارات و اعتبارات قابل تفویض خود را واگذار کنیم.

در ادامه این نشست، شهردار بجنورد ضمن قدردانی از نگاه حمایت گرانه استاندار به مجموعه مدیریت شهری به بیان وضعیت موجود شهرداری  مرکز استان پرداخت و گفت: شهرداری روزانه خدمات مختلفی را به مردم با هدف ایجاد آرامش و شور و نشاط در زندگی آنان ارائه می دهد.

روح الله براتیان افزود: این شایسته و زیبنده مرکز خراسان شمالی نیست که هنوز معابر خاکی در شهر وجود داشته باشد بنابراین هدف ما آسفالت تمام معابر خاکی شهر طی سال آتی است و برای تحقق این موضوع خواستار حمایت ویژه استاندار برای دریافت سهمیه قیر هستیم.

وی تاکید کرد: توجه به سیاست ها و برنامه های مقام ارشد استان در دستور کار و اولویت شهرداری قرار دارد و تلاش داریم از تمام توان خود برای برای ارائه خدمات بهتر به مردم بهره گیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.