اهواز_ عضو کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر اهواز گفت: از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور خواسته‌ایم به عنوان متولی اصلی سلامت مردم شهر روشنگری کند و به صورت شفاف، آلاینده‌های اهواز و سهم آنها از آلودگی شهر را به شهروندان اعلام کند.

دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره آلاینده‌های هوا روشنگری کند

به گزارش قدس آنلاین، رحیم کعب‌عمیر اظهار کرد: در حالی که آلاینده‌های گوناگون صنعتی نظیر فلرهای نفتی، شرکت‌های صنعتی فولاد و همچنین شرکت‌های نیشکر، علاوه بر پدیده ریزگردها، هوای شهر را به شدت آلوده و نفس شهروندان را تنگ کرده‌اند، اما متأسفانه بر اساس گزارش شهرداری اهواز، شرکت نفت و بسیاری از این صنایع، عوارض آلایندگی خود را پرداخت نمی‌کنند.  
  
وی ادامه داد: البته سهم هر کدام از این آلاینده‌ها در آلودگی هوای اهواز متفاوت است و ما در جلساتی که ما در دانشگاه علوم پزشکی داشته‌ایم، از دانشگاه خواسته‌ایم به عنوان متولی اصلی سلامت مردم شهر در این زمینه روشنگری کند و به صورت شفاف، آلاینده‌های اهواز و سهم آنها از آلودگی شهر را به شهروندان اعلام کند.  
  
این عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: اگر دانشگاه در این زمینه روشنگری و شفاف‌سازی کند، شاید آقایان به خود بیایند و حداقل عوارض آلایندگی صنایع خود را پرداخت کنند. بنابراین ما با توجه به جایگاه ویژه دانشگاه در بحث سلامت از دانشگاه انتظار روشنگری داریم.  
  
کعب‌عمیر با اشاره به مسئولیت اجتماعی شرکت نفت در قبال اهواز عنوان کرد: شرکت نفت باید در شهر اهواز که روزانه یک میلیون بشکه نفت از آن تولید نفت دارد، بسیار بیشتر از وضعیت فعلی به مسئولیت‌های اجتماعی خود توجه کند.  
  
وی با بیان اینکه هزینه‌های شهرداری تقریبا ۵۵۰ میلیارد تومان و درآمد شهرداری حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است، بیان کرد: در چنین شرایطی که شرکت نفت و اکثر صنایع، عوارض آلایندگی خود را در اهوازی که از مشکلات زیاد آلودگی رنج می‌برد، پرداخت نمی‌کنند و وضعیت درآمدی در شهرداری نیز مطلوب نیست، چطور می‌توان از شهرداری انتظار داشت که در بحث کاهش آلودگی فعالیت کند؟  
  
عضو کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر اهواز افزود: پروژه ایجاد کمربند سبز اهواز معادل ۷۵۰۰ هکتار برنامه‌ریزی شد که سهم شهرداری از این رقم ۷۵۰ هکتار بود که شهرداری به طور کامل سهم خود از کاشت را انجام داد و در حال نگهداری از آن است.  
  
کعب‌عمیر ادامه داد: اما سایر دستگاه‌ها نظیر فولاد، حفاری، نفت، نیشکر، سازمان آب و برق و ... هیچکدام به تعهدات خود در این زمینه عمل نکردند و حتی یک هکتار و حتی یک نهال در پروژه کمربند سبز اهواز نکاشتند. در بحث تکمیل فضای سبز اهواز، استاندار خوزستان باید قدام کند و به این دستگاه‌ها فشار بیاورد.  
  
وی عنوان کرد: از طرفی شرکت نفت که طرح آماک را برای جلوگیری از سوزاندن فلرهای نفتی، آن هم از ۱۰ سال پیش وعده داده بود، هنوز نتوانسته این طرح را تکمیل کند و همچنان وعده می‌دهد. این گازها سرمایه هستند و در هیچ جای دنیا سوزانده نمی‌شوند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.