کرمان - سرپرست فرمانداری کرمان گفت: با توجه به زلزله خیز بودن استان و شهرستان کرمان همواره باید آمادگی در لحظه را حفظ کنیم، بایستی تدابیر و تمهیدات لازم از قبل اندیشیده شود و در زمان وقوع حادثه فقط براساس برنامه های تدوین شده کار را پیش برد.

لزوم برنامه تدوین شده آماده جهت اجرا در زمان وقوع حادثه

به گزارش قدس آنلاین، علی بابایی در جلسه صبح یکشنبه کمیته برنامه ریزی شهرستان کرمان با اشاره به زمین لرزه اخیر هجدک و شهداد، ضمن قدردانی از مسئولین عضو ستاد بحران شهرستان و کلیه عوامل و دست اندرکاران به ویژه گروه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر ، با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد مدیریت بحران شهرستان کرمان خواستار ارسال سریع گزارشات دستگاه های اجرایی درخصوص برآورد خسارات ناشی از زمین لرزه در حوزه تخصصی هر دستگاه شد.

وی ادامه داد : برای استفاده صحیح و دقیق از ظرفیت های برنامه ششم توسعه استان نیاز به اطلاعات جامع و کامل از پتانسیل هاست، لذا مسئولین باید با دقت و حساسیت ظرفیت ها را شناسایی و در راستای رسیدن به اهداف مد نظر برنامه استفاده کنند .

بابایی با تأکید به مسئولین بر جذب اعتبارات براساس موافقت نامه های مبادله شده در چند ماه باقیمانده تا پایان سال، خواستار کنترل و نظارت دقیق مدیران بر پروژه های دستگاهی و همچنین بررسی میزان پیشرفت فیزیکی آنها شد.     

تغییرساختار مدیریتی بحران از مدیریت بعد از وقوع، به مدیریت قبل از وقوع حادثه

دکتر پورابراهمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به زمین لرزه هجدک، نداشتن تلفات جانی را حاصل احداث ساختمان های استاندارد در زلزله سال ۸۳  همین منطقه دانست .

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی باتوجه به قرار گرفتن شهرستان کرمان بر روی گسل زلزله تصریح کرد : مقاوم سازی ساختمان ها از اماکن عمومی شامل مدارس، مساجد و ... تا منازل مسکونی یکی از ضروریات در شهرستان کرمان است که بایستی به جد مورد توجه مسئولین باشد .

وی اضافه کرد: براساس مصوبه ستاد مدیریت بحران استان ، مقاوم سازی ۱۵۰۰ واحد روستایی در دستور کار قرار گرفت که به اعتقاد بنده این میزان کم است و بایستی تا ۳ هزار واحد افزایش یابد و واحدهایی که از مقاومت کمتری برخوردارند در اولویت قرار گیرند .

پورابراهیمی با اعلام خبر بحث بیمه همگانی منازل مسکونی ادامه داد : ظرف چند روز آینده طرحی تحت عنوان بیمه همگانی منازل مسکونی را در صحن مجلس شورای اسلامی رونمایی خواهیم کرد، قطعاً با تصویب این طرح کمک بسزایی به مردم آسیب دیده از حوادث به ویژه روستائیان خواهد شد . 

پورابراهیمی مدیریت فعلی کشور درخصوص بحران را مدیریت پس از وقوع دانست و تأکید کرد: ساختار مدیریتی بحران بایستی از مدیریت بعد از وقوع، به مدیریت قبل از وقوع حادثه، تغییر کند تا شاهد تلفات جانی ،خسارات مالی و تحمیل هزینه های سنگین بر نظام و دولت نباشیم .

نیاز ۱۲۰ هزار کلاس درس در سطح کشور به مقاوم سازی، تخریب و بازسازی

زاهدی نماینده دیگرمردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود : در شرایط فعلی کشور بیشتر از هر زمان دیگر نیاز به وحدت و همدلی دارد، وحدت میان مسئولین و همچنین وحدت و همدلی مسئولین با مردم رمز پیشرفت کارها و کمک به توسعه و آبادانی کشور است و این وحدت در تمامی زمینه ها بایستی حفظ شود .

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با قدردانی از سرپرست فرمانداری کرمان از تشکیل کمیته برنامه ریزی شهرستان و پیگیری شیوه نامه سند توسعه برنامه ششم توسعه شهرستان، این برنامه را، راهنمای مسئولین در انجام کارها جهت توسعه شهرستان خواند .

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زلزله اخیر هجدک، از ۱۲۰ هزار کلاس درس در سطح کشور که نیاز به مقاوم سازی و یا تخریب و بازسازی دارند خبر داد و خواستار توجه بیشتر مسئولین به این امر شد . 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.