یزد- رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه گفت: پانصد کیلو گرم اجزاء حرام و آلایشات خوراکی فاسد دام توسط پست قرنطینه ی دامپزشکی شهرستان ابرکوه استان یزد کشف و ضبط شد.

۵۰۰ کیلو گرم اجزاء حرام دام در شهرستان ابرکوه کشف و ضبط شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی فاتحی نیا اظهار داشت: در طی بازرسی های صورت گرفته از محموله ی عبوری از محور مواصلاتی یزد به فارس در محل پست قرنطینه دامپزشکی ابرکوه و با همکاری نیروی انتظامی شهرستان مقدار پانصد کیلو گرم اجزاء حرام و آلایشات خوراکی فاسد کشف و ضبط شد و با دستور قضایی معدوم گردید.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه گفت: هدف از احداث پست های قرنطینه در مبادی استان ها، جلوگیری از نفوذ عوامل بیماری زا و انتشار آن در بین جامعه ی انسانی و دامی و پیشگیری از صرف هزینه های درمان می باشد.

وی در خصوص ضرورت ایجاد پست های قرنطینه افزود: نیاز به تبادل و تجارت محصولات دامی در بازار های داخلی ایجاب می کند تا با بررسی این محموله ها از نظر رعایت استاندارهای بهداشتی و مورد قبول سازمان های بین المللی در پرورش دام و طیور از رخنه بیماری توسط دام و فراورده های خام دامی در میان جوامع انسانی و جمعیت های دامی پیشگیری نماییم.

فاتحی نیا خاطر نشان کرد: هرگونه نقل و انتقال و عرضه ی اجزاء حرام و یا فراورده های خام دامی فاسد از نظر قانونی جرم محسوب شده و از طریق مراجع قضایی قابل پیگیری می باشد.

وی افزود: از همشهریان خواهشمندیم در صورت مشاهده ی هرگونه موارد تخلف آنرا به نزدیک ترین پست یا شبکه دامپزشکی اطلاع دهند تا از طریق قانونی مورد پیگیری قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.