یک منبع رسانه‌ای به نقل از منابع آگاه در وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کردند که سفر ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، ششم ژانویه ۲۰۱۸ برابر با ۱۶ دی‌ماه به تهران سفر خواهد کرد.

سفر احتمالی وزیر خارجه فرانسه در ۱۶ دی به تهران

قدس آنلاین- یک منبع رسانه‌ای به نقل از منابع آگاه در وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کردند که سفر ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، ششم ژانویه ۲۰۱۸ برابر با ۱۶ دی‌ماه به تهران سفر خواهد کرد.

به گفته این منابع آگاه، لودریان در این سفر ضمن دیدار با مقامات کشورمان درباره مسائل منطقه، مقدمات سفر امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه را فراهم خواهد کرد.

در همین راستا قرار است امانوئل ماکرون، رئیس رئیس‌جمهور فرانسه، سفری به تهران داشته باشد. وی پیش‌تر درباره علت سفرش به تهران گفته بود که برای رایزنی درباهر درباره مسائل منطقه منطقه‌ای به ایارن ایران سفر خواهد کرد.

گرچه وی هدف خود را مذاکره درباره تحولات منطقه منطقه‌ای عنوان کرده است، اما برخی از صاحب‌نظران علت سفر ماکرون را مذاکره درباره مسائل موشکی می می‌دانند. در همین باره جواد کریمی کریمی‌قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار کرده بود که فرانسوی فرانسوی‌ها برای سفر رئیس رئیس‌جمهور این کشور به ایران شروطی تعیین کرده کرده‌اند و این شروط طی نامه نامه‌ای به ایران اعلام شده است.

وی با اشاره به نامه  وزیر خارجه فرانسه به ظریف، وزیر خارجه کشورمان، گفته بود: دیدار با رهبری و مذاکره با ایران درباره آینده منطقه و برنامه موشکی ایران از جمله این شروط است.

همچنین رئیس رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرده بود که در سال آینده میلادی در قالب هیاتی هیئتی عالی عالی‌رتبه دیداری رسمی از جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.