یزد- معصومه ابتکار گفت: جامعه به مهارت و آموزش نیاز دارد که باید همراه با نگاه علمی و کسب تجربه بتواند به حل مسائل حوزه کودک و نوجوان کمک کند.

مهارت و آموزش نیاز اصلی حوزه کودک و نوجوان است

به گزارش قدس آنلاین، معصومه ابتکار صبح دوشنبه در نشست طرح توان‌افزایی سمن‌های همیار حقوق کودک و نوجوان در یزد اظهار داشت: سمن ها و تشکل های مردمی با انگیزه هایی فراتر از کار و کارمندی تلاش می کنند و بسیاری از تحولات اجتماعی ناشی از تحولات درونی انسان است که فراتر از خود را می بینند و جامعه ای پویا می خواهند.

وی گفت: جامعه به مهارت و آموزش نیاز دارد که باید همراه با نگاه علمی و کسب تجربه بتواند به حل مسائل حوزه کودک و نوجوان کمک کند.

ابتکار افزود: باید از توانایی ها و استعدادهای خدادادی برای پیشرفت و پویایی جامعه استفاده کرد و بر اساس توانمندی ها و سرمایه های اجتماعی که در هر جامعه وجود دارد، می توان به سمت ارتقای اگاهی ها و تبدیل آنها به مهارت و اصلاح رفتار جامعه اقدام کرد.

 معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار داشت: بر اساس آموزه های دین و آنچه که خداوند فرموده، انسان دارای اختیار است و باید با رعایت کرامت انسانی به حقوق انسان ها به ویژه کودکان و نوجوانها احترام گذاشت که متاسفانه در بسیاری از موارد حق انتخاب و آزادی را از کودکان سلب می کنیم.

ابتکار گفت: ما باید کودک و نوجوان را آگاه کنیم و زمینه را برای انتخاب آنها فراهم سازیم وبا آموزش دادن درست اجازه بدهیم تا در زندگی با حفظ عزت نفس و از روی آگاهی درست تصمیم بگیرند و انتخاب کنند، نه اینکه چیزی را اعمال کنیم و انتظار حفظ عزت نفس هم داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: اگرجوان در زمینه حقوق خود آموزش ندیده باشد و آگاهی لازم نداشته باشد، نمی تواند عزت نفس خود را حفظ کرده و در برابر برخی موارد قدرت نه گفتن را ندارد.

وی افزود: توجه به حقوق کودک و نوجوان یکی از موارد حقوق شهروندی است و کودک حق دارد از طبیعت بهره مند شود و یکی از آسیب هایی که کودکان ما از آن رنج می برند، فاصله ای است که از طبیعت دارند و متاسفانه به دلیل صنعتی شدن و زندگی شهری از آن دور شده اند که تبعات منفی زیادی نیز در این زمینه بوجود آمده است.

ابتکار اظهار داشت: مسئله خشونت از جدی ترین آسیب هایی است که خانواده را از مسائل زیبا و آموزش های مورد نیاز باز می دارد و متاسفانه اولین کسانی که در این زمینه آسیب می بینند، کودکان هستند که از حقوق خود باز می مانند و این مهم از اهداف اصلی دولت است که به طور جدی دنبال می شود.

وی گفت: لایحه ای را با همکاری قوه قضائیه در دستور کار داریم و تمامی کسانی که در زمینه خانواده و زنان کار کرده اند در این زمینه همکاری دارند تا در بحث خشونت که حقوق خانواده و کودک را تضییع می کند، به طور جدی مورد بررسی و پیگیری قرار دهند.

استاندار یزد نیز در این نشست اظهار داشت: حضور موثر زنان و اعتماد به آنها در سطح جامعه باید مورد توجه همگان باشد و نسبت به توسعه حضور زنان در سطح مسئولیت ها و توانمندی هایی که دارند، باید اقدام شود.

محمود زمانی قمی گفت: گفتمانی که در حوزه زنان و خانواده دنبال می شود به نوعی موجب حفظ و دفاع از آرمان های انقلاب و به رسمیت شناختن مطالبات جامعه است.

وی افزود: جامعه باید به حقوق خودش، کودکان و نوجوانان و سایر قشرها آگاهی داشته باشد و جامعه آگاه به حقوق خود، می تواند کمک کند جامعه ای سالم باشد و به مسیر دقیق خود ادامه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.