بجنورد- در سومین نشست از سلسله نشست های خبری کمیته های تخصصی ستاد دهه فجر استان هریک از کمیته های ارتباطات، بسیج، نیروهای مسلح، کودک و نوجوان و فضاسازی به تشریح برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و عمرانی پرداختند.

برنامه کمیته های تخصصی ستاد دهه فجر تشریح شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در این نشست مدیرکل صداوسیما و مسئول کمیته ارتباطات ستاد دهه فجر استان تداوم انقلاب اسلامی را مدیون رهنمودهای رهبر انقلاب دانست و اظهار داشت: خرسندیم از این که توانسته‌ایم در چهلمین جشن انقلاب حضور داشته و نقش ایفا کنیم.

حمید قربانی جم در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی افزود: این دستاوردها هرگز کهنه نخواهند شد مگر به دلیل ضعف هنری در رساندن آن‌ها به مردم و دهه فجر فرصت بسیار خوبی در جهت تولید پیام‌های جدید برای ایجاد روحیه انقلابی گری برای خود و مخاطبان است.

مسئول کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر استان در خصوص گستردگی فضای رسانه‌ای کشور تصریح کرد: گستردگی و تکثر فضای مجازی، زمینه‌ای را برای هر شهروند در خصوص خبرنگاری ایجاد کرده است و در خواست ما این است در جهت برنامه‌های دهه فجر در محله، مدرسه و دانشگاه، هر اقدامی انجام داده‌اند برای صدا و سیما ارسال کنند تا در رسانه ملی پخش شود.

مدیرکل صدا و سیمای استان خاطر نشان کرد: فضاسازی ورود به چهلمین سالگرد انقلاب از اهمیت به‌سزایی برخوردار است که این مورد با عنوان کاروان بهمن انقلاب در صداو سیما اتفاق افتاد. همچنین فرمانداری‌ها، کمیته ها و دیگر ارگان‌ها، ابزار این فضاسازی را در اختیار مردم قرار بدهند.

جانشین کمیته بسیج ستاد دهه فجر استان هم در این نشست اظهارکرد: دشمنان انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب دشمنی خود را ثابت کردند امروز با روش های مختلف سعی در ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی دارند.

سرهنگ محمود وضیع افزود: امروز دشمنان انقلاب در جنگ رسانه ای، فکر و ذهن رسانه را مورد حمله قرار می دهند تا زمینه حمله به مردم فراهم شود از این جهت رسانه ها باید هوشیاری کامل را داشته باشند.

وی شعار کمیته بسیج ستاد گرامیداشت دهه فجر استان را سربلندی ملت ایران، اقتدار همه جانبه و اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: طی ایام الله دهه فجر ۵۴٢ برنامه توسط کمیته بسیج استان برگزار می شود.

وی گفت: برگزاری ٩ یادواره شهدا، برگزاری برنامه ١٠شب با ١٠مسجد، برگزاری همایش های مختلف، رونمایی از کتاب، برگزاری تئاتر،  برگزاری شب شعر و شبی با قرآن، ویزیت رایگان بیماران، برپایی نمایشگاه های عکس، برگزاری بازارچه های اقتصادی، افتتاح ٢۵ پروژه محرومیت زدایی در روستاهای استان و ... از جمله برنامه های این کمیته است.

حجت الاسلام مهدی مهرپویان، جانشین کمیته حوزه و روحانیت بابیان اینکه حوزه علمیه در طول سال گفتمان انقلاب و حوزه ولایی و انقلابی بوده، اظهار داشت: در ابن راستا برنامه‌ها در دهه فجر نشأت گرفته از گفتمان انقلاب در طول سال است که در دهه فجر باید پررنگ باشد.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های بصیرتی در شهرستان‌ها و مراکز استان، برگزاری مسابقات ورزشی جام فجر در چندین رشته ورزشی مختلف بین طلاب حوزه‌های علمیه هرساله و همایش علما و روحانیون در مرکز استان و اردوی جهادی فرهنگی تبلیغی در بخش سرحد جیرستان شیروان با حضور ۲۰ مبلغ ملبس را از اهم برنامه‌ها اعلام کرد.

حجت‌الاسلام ‌مهر پویان برگزاری مسابقه ورزشی بین بسیجیان بعد از راهپیمایی ۲۲ بهمن در بین جوانان ۱۷ روستا به‌صورت مجموعه‌ای و مسابقه قرآن در ۱۷ روستا و مسابقه والیبال بین جوانان منطقه را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

وی یادآور شد: همچنین به مناسبت این ایام دیدار با خانواده جانبازان ۷۰ درصد به بالا نیز انجام و ۵۴ نیرو در مدارس آموزش‌وپرورش برای به‌عنوان طرح هجرت روحانیون در مدارس اعزام می‌شوند

وی هدف اصلی در این برنامه‌ها را تبیین و امیدبخشی به جامعه توسط مبلغین و روحانیون در مدارس دانست و گفت: اعزام روحانیون در روستاها و اجرای طرح هجرت روستاها نیز با همین عناوین اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهارکرد: در ایام الله دهه فجر کارگاه آموزشی بررسی آسیب های اجتماعی، نمایشگاه کتاب و ساخت اسباب بازی های با وسایل دور ریختنی از برنامه های این سازمان است.

منیره صادقی یادآورشد: پروژه کانون فرهنگی و هنری شهرستان گرمه با ۸۰۰ متر مربع زیربنا هم اکنون تجهیز شده و آماده بهره برداری بوده اما به دلیل اینکه هنوز یکی از انشعابات آن وصل نشده از آن بهره برداری نمی‌شود.

جانشین کمیته نیروهای مسلح ستاد دهه فجر خراسان شمالی نیز از بخشش تنبیه پرسنل وظیفه به مناسبت دهه فجر خبر داد.

سرهنگ صادق نامور افزود: رژه نیروهای مسلح، حضور در گلزار شهدا، دیدار با نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری کارگاه سبک زندگی ویژه کارکنان نیروهای مسلح،  دیدار و دلجویی از خانواده شهدا، برپایی ایستگاه فرهنگی و اجتماعی و ... از جمله برنامه های کمیته نیروهای مسلح استان طی ایام دهه فجر است.
                                  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.