جوین_ فرماندار شهرستان جوین در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی راهکار مناسبی برای تشویق به مطالعه ارائه نشده است.

راهکار مناسبی برای تشویق جوانان به مطالعه ارائه نشده است

به گزارش خبر نگار قدس آنلاین، فرماندار شهرستان جوین در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: ما در طول حدود ۴دهه انقلاب درامورفرهنگی هماهنگی لازم را در بین نهادهای فرهنگی ایجاد نکرده و راه کار مناسبی ارائه نکرده ایم.    

حسین جمشیدی تاکید کرد: برای هماهنگی بین دستگاههای اثر گذار فرهنگی همچون نمازجمعه، امور فرهنگی بسیج و سپاه، سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، کتاب خانه های عمومی وخصوصی، کانون های فرهنگی مساجد، فرهنگ و ارشاد اسلامی،  کانون پرورش فکری کودکامن و نوجوانان، حوزه های علمیه، شهرداری و  سایر نهادهای مرتبط با فرهنگ را باید کار گروههایی تشکیل و پس از جمع بندی پیشنهادات در شورای فرهنگ عمومی تصمیم گیری شود.  

وی افزود: دراین کارگروه ناحیه مقاومت بسیج، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، ائمه جمعه و جماعات راه کارهای ارائه شده از سوی کار گروه ها را تدوین وبه شورای فرهنگ عمومی ارئه کنند،  تا پس از بررسی برای تصمیم نهائی در جلسه آینده شورای فرهنگ عمومی به صورت جامع تصویب و با پشتوانه تمامی دستگاهها به مرحله اجرا در آید.  

جمشیدی خاطر نشان: تمامی دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی که در دستگاه مربوطه خود فضا مناسبی برای مطالعه دارند، محلی را با ابزارهای لازم فرهنگی از قبیل روزنامه، مجله کتاب های داستان، روایات دینی و غیره فراهم کنند، تا ارباب رجوع در فرصت های مناسب به مطالعه مشغول شوند.  

امام جمعه جوین در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: شهادت ۷۲ تن درکربلا  پس از ۱۴ قرن توانسته ارزش برتری را نسبت به کلیه کشته  شدگان  در  جنگ ها ی جهانی وسایر جنگ ها بین کشورها را نشان دهد.  

وی تاکید کرد: علت برتری شهادت امام حسین(ع) اهداف عالیه وی برای ماندگاری دین و امر به معروف و نهی ازمنکر با نثار جان خود در راه خداوند متعال  بوده است.  

حجت الاسلام دلیری پور گفت: لازم است اشاره ای داشته باشم به یک واقعه مهم آتش سوزی در شهرستان جوین که در این حادثه جانگداز ۵ تن از سرنشینان یک خانواده درآتش سوختند، ولی کسی حاضر نشد، با فداکاری جان خود این انسانها را نجات دهد.   

مسئول کتابخانه عمومی شهرستان جوین گفت: برای عادت دادن مردم به  کتابخوانی لازم است از تمامی ظرفیت ها و ابزارهای موجود استفاده شود.  

عصمت  غلامی تصریح کرد: میانگین مطالعه و کتابخوانی در سطح شهرستان جوین بسیار پایین است و باید شورای فرهنگ عمومی با تمامی امکانات وارد میدان شود.  

وی خاطر نشان کرد:نهادهای فرهنگی برای توسعه کتابخوانی باید همکاری بیشتری با هم داشته باشند تاکتابخوانی در سطح جامعه نهادینه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.