گیلان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: ۶۳ طرح تامین آب شرب و توسعه شبکه های آبرسانی روستایی ۱۲ شهرستان گیلان در ایام   الله دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

افتتاح ۶۳ طرح آبرسانی روستایی گیلان در دهه فجر

به گزاش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب روستایی گیلان،  محبعلی رنج ور ، از افتتاح ۶۳ طرح آبرسانی روستایی گیلان در دهه فجر امسال خبر داد و اظهار کرد:با بهره برداری از این طرح ها ۳۵ هزار نفر در ۶۶ روستای استان از نعمت آب آشامیدنی پایدار و بهداشتی برخوردار می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان،با بیان اینکه طرح های تامین آب شرب و توسعه شبکه های آبرسانی در ۱۲ شهرستان به بهره برداری می رسد،تصریح کرد:بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح ها هزینه شده است.

وی افزود:برای آبرسانی به جمعیت روستایی گیلان ۳ حلقه چاه، ۲ دهنه چشمه، ۷ باب ایستگاه پمپاژ،یک هزار و ۶۸۰ مترمکعب مخزن و ۵۸۳ کیلومتر خطوط انتقال و توزیع اجرا شده است.

این مقام مسئول،با بیان اینکه افتتاح طرح های دهه فجر امسال ۱.۶۹ درصد به شاخص بهره مندی روستاهای گیلان از آب شرب سالم و بهداشتی اضافه می کند،گفت:این شاخص به ۷۶.۳۷ درصد خواهد رسید.

رنج  ور، با بیان اینکه تا قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی،هیچ یک از روستاهای گیلان از آب آشامیدنی مناسب برخوردار نبودند،عنوان کرد:به برکت نظام جمهوری اسلامی،هم اکنون بالغ بر ۷۸۴ هزار نفر در یک هزار و ۷۸۱ روستای استان از این نعمت مهم برخوردارند.

مدیرعامل آبفار گیلان خاطرنشان کرد:آب شرب این روستاها از ۴۰۲ حلقه چاه، ۵۵۱ دهنه چشمه، ۱۷ هزار و ۸۶۲ کیلومتر شبکه توزیع،۳ هزار و ۹۹۲ کیلومتر خطوط انتقال، ۵۹۲ باب ایستگاه پمپاژ و ۱۴۱ هزار مترمکعب مخزن در حال تامین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.