شهرکرد-رئیس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هدف اصلی فعالیت مرکز کوهورت شهرکرد بررسی گروه های آسیب و ارتقای سلامت جامعه است.

هدف اصلی مرکز کوهورت شهرکرد ارتقای سلامت جامعه است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،مسعود لطفی زاده عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بازاریابی سلامت طی چندین سال اخیر آنطور که باید صورت نگرفته گفت: سلامت در جامعه باید به یک ارزش تبدیل شود و مسائل تجاری و اقتصادی در رده دوم قرار گیرد.

وی با اشاره به فعالیت مرکز کوهورت شهرکرد افزود: این مرکز قرار است وضعیت سلامت ۷ هزار نفر از جمعیت شهری شهرکرد و ۳ هزار نفر از از جمعیت روستایی اردل را از لحاظ بیماری هایی همچون دیابت،سرطان و... مورد بررسی قرار دهد.

لطفی زاده تصریح کرد: هزینه برآورد شده کلیه آزمایشات برای هر نفر در مرکز کوهورت شهرکرد۵۰۰ هزار تومان می باشد، اما این هزینه نبوده و بلکه یک سرمایه گذاری می باشد تا بتوان گروه های آسیب را مشخص و گامی موثر در راستای ارتقای سلامت جامعه برداشته شود.

رئیس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد طی ۱۴ سال اخیر رتبه اول تحقیقات را در بین دانشگاه های هم رده در سطح کشور کسب کرده است.

وی افزود: ۶ مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی، سلولی مولکولی، بیولوژی، مرکز جامع پرستاری و مامایی، مدل‌سازی سلامت و عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت در این دانشگاه وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.