اصفهان- استاندار اصفهان گفت: خوشبختانه در حال انجام طراحی پنجره واحدی برای کاهش زمان دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان می باشیم و با اجرای پنجره واحد مدت زمان اخذ مجوز به ۱۵ روز کاهش می یابد.

سازوکار جدید برای کاهش زمان دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده پیرامون لزوم کاهش بروکراسی اداری در استان اصفهان اظهار داشت: استانداری اصفهان برای پیگیری این مسئله در ابعاد مختلف ورود داشته است، یکی از ابعادی که در حال حاضر پیگیر آن هستیم مسئله مجوزها و سرمایه‌گذاری در استان است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در حال انجام طراحی پنجره واحدی برای این منظور هستیم و به‌زودی به بهره‌برداری می رسد، گفت: این پنجره واحد جایگزین روند مهلت ۱۵ روزه برای اخذ مجوزها می‌شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر معاونان بنده و ادارات مرتبط در حال کنترل هستند که هیچ مجوزی نباید بیشتر از ۱۵ روز طول بکشد، خاطرنشان کرد: ولی اگر همین مدت‌زمانی که اعلام‌ شده را بخواهیم قبول بکنیم به‌طور مثال اگر برای ۱۰ مجوز ۱۵ روز بخواهد زمان صرف شود ۱۵۰ روز به طول می‌انجامد که به نظر زیاد است.

وی گفت: به همین منظور مکانیسمی طراحی شده تا بر اساس آن مکانیسم مجوزها همه در یک مدت خیلی کوتاه به صورت یک‌جا صادر شود.

مهرعلیزاده تصریح کرد: تأکید بیشتر بنده روی فرهنگ‌سازی در این زمینه بوده و عقیده من این است که بیشتر از اینکه روی حالت فیزیکی این مسئله کار شود باید روی مسئله فرهنگ‌سازی در این زمینه کار کرد.

وی ادامه داد: در حالت کلی نامه را که می‌نویسند یا در مدت یک تا دو هفته جواب می‌گیرند یا پس از آن خود مدیر باید بنشیند پشت درب دفتر آقای وزیر و تا مسئله را حل نکرده برنگردد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه باید این کار تبدیل به یک فرهنگ بشود، گفت: در حالت کلی ما کار را انجام نمی‌دهیم که صرفاً کاری انجام شده باشد بلکه کار را انجام می‌دهیم که به نتیجه نهایی برسد؛ به عبارتی دیگر اگر این مسئله در ذهن مدیران مان عوض شود به نظر بنده یک انقلاب در سیستم اداری اصفهان انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.