ساری- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس مازندران از افتتاح فاز اول پارک دفاع مقدس استان در دهه مبارک فجر و با فرمان رئیس جمهور و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد.

پارک موزه دفاع مقدس مازندران با دستور رئیس جمهور افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار عبدالله ملکی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه پارک موزه صبح ۱۵ بهمن ماه به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: برای ساخت این فاز ۹ سال زمان طی شد که ناشی از کمبود اعتبارات بوده است.

وی با اعلام اینکه مساحت این پارک موزه ۶۰۰ هکتار بوده که ۳۶ هکتار آن بستر رودخانه تجن است، اضافه کرد: مطالعات پارک موزه در ۷۰۰ صفحه صورت گرفت و سه فاز برای آن درنظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه تاکنون ۱۹ میلیارد تومان هزینه شده است، یادآور شد: فاز اول در ۱۸ هکتار اجرا شد که ۱۰ هکتار آب بستر رودخانه بوده و یک سد لاستیکی در آن ساخته شد.

سردار ملکی با اشاره به اینکه در این برنامه از ۲۴ پروژه فازهای اول و دوم، ۱۷ پروژه افتتاح خواهد شد، گفت: نمایشگاهی بصورت موقت با ۱۴ غرفه در پارک موزه پیش بینی شده است تا آثار شهدا در آن به نمایش درآید.

وی با اعلام اینکه کار محتوایی تا هفته دفاع مقدس سال آینده ادامه دارد، به مردم مازندران قول داد پارک موزه دفاع مقدس مازندران زیباترین موزه فرهنگی کشور خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس مازندران به اشاره به اینکه متاسفانه آثار فرهنگی مازندران بدلیل نبود موزه جامع در کارتن ها خاک می خورد، اظهارامیدواری کرد: این موزه روایتگر مازندران در گذر تاریخ خواهد بود و در همین ارتباط کتابی با عنوان «هزاره پایداری» تا پایان امسال منتشر خواهد شد.

سردار ملکی از افتتاح حسینیه وداع و بهداری در این پارک موزه خبر داد و یادآور شد: در مراسم افتتاح پارک موزه دفاع مقدس، شاهد اجرای مانوری توسط غواصان نیروی دریایی سپاه خواهیم بود.

وی از کمک دستگاه های اجرایی در ساخت فاز اول پارک موزه دفاع مقدس مازندران قدردانی کرد و افزود: تلاش های ماندگاری از سوی اغلب دستگاه های اجرایی استان صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.