لنگرود: هم‌زمان با دهه مبارک فجر، کودکان و نوجوانان عضو کتاب‌خانه پستی روستای «دیوشل» شهرستان لنگرود میزبان ویژه‌برنامه «خورشید انقلاب» کانون شدند.

ویژه‌برنامه «خورشید انقلاب» در روستای دیوشل لنگرود برگزار شد

به‌گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این ویژه‌برنامه از برنامه های دهه مبارک فجر و با تکیه بر شعار «انقلاب اسلامی؛ ارزش‌های اسلامی، عدالت اجتماعی و مردم‌سالاری دینی » برنامه‌ریزی و به مرحله اجراگذاشته شد.
در آغاز این برنامه، معاون فرهنگی کانون استان گیلان با قدردانی از همکاری مسوولان و همراهی آینده‌سازان ایران اسلامی، به تشریح فعالیت‌های کتاب‌محور کانون پرداخت و ضمن اشاره به شیوه‌های خلاقانه و هدف‌مند مربیان در ارایه‌ی این برنامه‌ها گفت: مطالعه و کتاب‌خوانی چشم‌اندازی روشن پیش روی مخاطب ترسیم کرده و بستری مناسب برای آشنایی با شیوه زندگی و اندیشه‌های بزرگان را فراهم‌می سازد.
آمنه جاوید طبع پسند در عین حال به هم زمانی دهه مبارک فجر با ایام فاطمه اشاره و با تاکید بر این مسئله که کتاب‌های دینی سومند، آگاهی‌بخش و کلیدی برای گشایش دروازه‌های کمال و خوشبختی است، به کودکان و نوجوانان توصیه کرد با مطالعه کتاب و بهره گیری از سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(س) و شهدای اسلام در مسیری مناسب حرکت کنند.
برپایه این گزارش، تشریح فعالیت‌های بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون و هم‌چنین تبیین رسالت کتاب‌خانه پستی در ارایه‌ی خدمات فرهنگی به کودکان روستایی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.
بر همین اساس سیده مریم حسینی و پروانه ماسوری به ترتیب کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان و مربی کتاب‌خانه پستی لنگرود، به راه‌های همراهی افزون‌تر اعضا و مربیان اشاره و مخاطبان را به حضور پررنگ‌تر در برنامه‌ها تشویق‌کردند.
کارشناس محیط زیست شهرستان لنگرود نیز در این برنامه به فعالیت‌های دستگاه مطبوع خود در زمینه آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان اشاره و ازحاضران خواست برای پاک‌سازی محیط زندگی خود تلاش‌کنند.
بنابراین گزارش، معرفی وقایع پیروزی انقلاب اسلامی و کتاب‌های با موضوع با انقلاب، اجرای مسابقه و هم‌چنین معرفی شخصیت حضرت فاطمه(س)، از جمله برنامه‌های این روز بود که با آموزش کاردستی، دکلمه‌خوانی و اجرای سرود اعضای دانش‌آموز کتاب‌خانه پستی و مرکز آفرینش‌های ادبی کانون و اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان همراه شد.
گفتنی است در این ویژه‌برنامه که به همت کانون، آموزش و پرورش و بهزیستی شهرستان لنگرود و به منظور افزایش گستره فعالیت‌های کودک و نوجوان محور و هم‌چنین تحقق عدالت اجتماعی صورت‌گرفت، بیش از ۸۰ عضوکودک و نوجوان کانون حضورداشتند.
شایان ذکر است کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان افزون بر کتاب‌خانه‌های ثابت، سیار روستایی و فراگیر، با همراهی بخش مکاتبه‌ای واحد آفرینش‌های ادبی و بهره‌گیری از چهارکتاب‌خانه پستی در شهرستان‌های رشت، لنگرود، تالش و آستارا به کودکان و نوجوانانی که به مراکز ثابت کانون دسترسی ندارند، خدمات فرهنگی ارایه‌می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.