بجنورد- مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: هم اکنون ۳۸درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که این استان در شاخص پوشش بیمه ای از میانگین کشوری عقب است.

خراسان شمالی در شاخص پوشش بیمه ای از میانگین کشوری عقب است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عباس زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میانگین پوشش بیمه تامین اجتماعی در کشور بیش از ۴۲ درصد است.

وی افزود: عقب ماندگی پوشش بیمه ای در این استان بیشتر به علت صنفی بودن و همچنین کشاورزی بودن این خطه است زیرا که بخشی از جمعیت استان در روستاها در حوزه کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند که زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نگرفته اند.

عباس زاده با بیان اینکه جمعیت بیمه شدگان استان بیش از ١١٠ هزار نفراست، گفت: هم اکنون ۱۰ هزار کارگاه فعال زیر پوشش بیمه این اداره کل است.

وی اظهار کرد: هم اکنون۱۳ هزار و ٧٠٠ بازنشسته و مستمری بگیر از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند.

وی افزود: با احتساب افراد زیر پوشش به نوعی بیش از ۵۰ درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

عباس زاده گفت: بدون احتساب خدمات درمانی ماهانه ۲۴۰ میلیارد ریال بابت تعهدات از سوی این اداره کل به بیمه شده ها پرداخت می شود.

وی به ١٨ نوع خدمات بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اشاره و تاکید کرد: ارائه خدمات مستمری و درمانی در تعهدات اصلی سازمان تامین اجتماعی قرار دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی ضمن هشدار توقیف اموال کارفرمایان و دستگاه های اجرایی بدهکار به این اداره کل گفت: تامین اجتماعی استان یک هزار میلیارد ریال طلب دارد.

عباس زاده وحید با بیان اینکه این میزان بدهی کارفرمایان در مدت سه سال ایجاد شده است اظهار کرد: بیشترین بدهی مربوط به شهرداری های این استان است.

وی با بیان اینکه طبق قانون، تامین اجتماعی می تواند اموال این کارفرمایان و دستگاه های اجرایی را توقیف کند افزود: تلاش خواهیم کرد تا با تعامل این طلب را وصول کنیم در غیر این صورت قانونی عمل خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.