سراوان- مولوی سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت شهرستان مرزی سراوان خواستار توجه و رسیدگی به این شهرستان و پیگیری ماندگار نبودن و انتقال پزشکان بویژه پزشکان متخصص شد.

سراوان مرهم بهداشتی و درمانی می خواهد

قدس آنلاین -گروه استانها - حسین سپاهی: تأمین نیروی انسانی متخصص و فوق تخصص و ماندگاری آنان از مشکلات  بخش درمان شهرستان مرزی سراوان در جنوب سیستان و بلوچستان استبیمارستان رازی ســراوان قدیمی ترین مرکز درمانی شهرستان های سراوان، ســیب و سوران و مهرستان اســت که گفته می شود قدمت این ساختمان به۵۰ ســال پیش باز می گردد، بنابراین با توجه به رشد جمعیت و همچنین پذیرش بیمــاران از مناطق اطراف، امکانات آن پاسخگوی نیاز مراجعه کنندگان نیست.

در سال ۸۸ به منظور رفع مشکلات و تأمیــن فضای فیزیکــی، کلنگ بیمارستان جدید شهرستان سراوان به زمین زده شده، اما متأسفانه پس از گذشــت هشت سال، این طرح با پیشرفت  ۸۰درصدی روبه رو بوده و تــا ورود به چرخه خدمات فاصله زیادی دارد.

قدمت بالای ساختمان بیمارســتان سراوان موجب شده است گاهی شاهد قطع برق این مکان در فواصل مختلف سال باشیم  درفروردین ماه سال جاری قطع شدن برق بیمارستان به نگرانی شهروندان منجر شده بود و گلایه مندی های شــدیدی را جهت به درازا کشیده شدن روند ساخت بیمارستان جدید این شهرستان به همراه داشت که شــهروندان این خطه از کشور پس از گذشت هشت سال همچنان چشم انتظار افتتاح هستند.

سید حســن قاضی زاده هاشــمی، وزیر بهداشت در حاشیه بازدید ازبیمارستان ۲۱۸ تختخوابی سراوان در آذر ماه سال گذشته از افتتاح آن تا اواخر دولت یازدهم خبر داده بود که این وعده تاکنون عملی نشده است.

گفتنی است، طرح ساخت بیمارستان۲۱۸  تختخوابی  شهرســتان سراوان در زمینی به مساحت ۸هکتار با زیربنای  ۱۶ هزار مترمربع  در پنج طبقه در حال ساخت است.

نیاز به توسعه امکانات

مولوی سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت شهرستان مرزی سراوان در گفت و گو با قدس آنلاین  بیان می کند: شهرستان سراوان از جمله شهرســتان های مرزی سیستان و بلوچستان است که هنوز بسیاری از مشکلات این منطقه حل نشده کــه یکی از مهم ترین مشــکلات شهرستان نبود امکانات بهداشتی و درمانی است.

وی اظهار می کند: محرومیت های شهرستان سراوان در بخش درمانی و بهداشتی موجب شده بیشتر مردم شهرستان برای کارهای درمانی خود به مرکز استان یا خارج از استان مراجعه کنند که سبب بروز مشکلات فراوانی برای مردم شده است.

معمای ماندگاری پزشکان

وی با بیان اینکه در شهرستان های مهرستان و سیب و سوران بیمارســتانی وجود ندارد و تمام بیماران به بیمارســتان رازی ســراوان مراجعه می کنند، ادامه می دهد: متأســفانه یکی از مشــکلاتی که مردم این شهرســتان ها با آن روبه رو هســتند، ماندگار نبودن پزشــکان متخصص اســت که پس از مدت کوتاهی آنان به خارج از شهرستان انتقال یا خودشان حاضر به خدمت در این شهرستان نیستند که این خود معمایی برای مردم این شهرستان ها شده است.

وی ابراز می کند: این مسئله از مشکلات چالش برانگیز است و باید مسئولان مربوط در دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان علت یابی کنند و بویژه در این چند روز اخیر که مســئله و اختلاف بین پزشکان و شبکه بهداشــت و درمان و بیمارستان در شهرستان سراوان بسیار حاد شده است.

مولوی ســاداتی می افزایــد: نبود امکانــات کافی و متخصص و فوق تخصص به اندازه برطرف سازی نیاز در شهرستان سراوان، مردم این منطقه را با مشکلاتی روبه رو کرده که ضمن تحمل درد بیماری، مراجعه به مرکز استان یا شهرهای همجوار برای آنان سخت تر شده است.

مولوی سید عبدالصمد ساداتی ضمن اظهار رضایت از تلاش های دکتر هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و  رئیس دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان خواستار توجه و رسیدگی به این شهرستان و علت ماندگار نبودن و انتقال پزشکان بویژه پزشکان متخصص می شــود و بیان می کند: نیاز اســت برای ساخت بیمارستان جدید که ناتمام مانده است اقدام شــود، زیرا تنها بیمارستان رازی ســراوان جوابگوی بیماران سه شهرستان نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.