حامد جعفری، تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» درباره وضعیت اکران این فیلم گفت: آماری که تا روز چهاردهم فروردین ماه در خصوص فروش «فیلشاه» به ما اعلام شده یک میلیارد و دویست هزار تومان بوده است که این رقم از مجموع فروش مکانیزه و غیرمکانیزه بوده است و به زودی اکران آن در کشورهای دیگری به جز لبنان نیز آغاز خواهد شد.

«فیلشاه» دومین انیمیشن پرمخاطب سینمای لبنان شد

قدس آنلاین-وی با اشاره به اکران بین المللی این فیلم عنوان کرد: اکران این فیلم در خارج از ایران از اوایل سال میلادی و به  عنوان اولین کشور در لبنان آغاز شد و فکر می‌کنم دیگر به پایان اکرانش در این کشور نزدیک می‌شویم و در حال حاضر هم در چند پردیس در حال نمایش است. مجموع فروش این فیلم در لبنان تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار دلار بوده و دومین انیمیشن پرمخاطب تاریخ سینمای لبنان شده است و هفته اول اکران خود به صدر جدول باکس آفیس هم رسیده بود.

جعفری در ادامه تاکید کرد: البته قرار است بعد از لبنان اکران «فیلشاه» در کشورهای عراق و اردن نیز آغاز شود و فکر می‌کنم اواخر هفته آینده در امارات هم روی پرده برود. ضمن این که با کشورهای دیگری از جمله ترکیه، کره و ... نیز مذاکرات جدی داشتیم که به زودی تکلیف اکران آنها نیز مشخص خواهد شد.

این تهیه کننده یادآور شد: بد نیست این توضیح را هم بدهم که دوبله «فیلشاه» به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسه از ابتدای تولید پیش بینی شده بود. دوبله عربی که کامل انجام شده است. دوبله انگلیسی نیز انجام شده و فقط صداگذاری آن مانده و قرار است دوبله فرانسه آن نیز انجام شود.

عیدی سینمای ایران به بچه‌های کشور

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اکران نوروزی فیلم و استقبال مخاطبان تصریح کرد: ما از آبان ماه منتظر اکران این فیلم بودیم چرا که اکران بین المللی آن در کشورهای دیگر زودتر آغاز شده بود و عملا منطقی نبود فاصله ای بین اکران داخلی و بین‌المللی باشد. بر همین اساس هم نوروز فرصت بسیار خوبی بود و ما این فیلم را با شعار «عیدی سینمای ایران به بچه‌های کشور» اکران کردیم. البته اکران نوروز نقاط قوت و نقاط ضعفی دارد و اگر بخواهم تحلیل دقیقی از وضعیت اکران نوروز بدهم باید آن را به پایان زمان نمایش فیلم موکول کنیم.

وی در ادامه درخصوص بازخورد مخاطبان گفت: خوشبختانه بازخوردی که ما گرفتیم و آنچه از شنیده‌ها برمی‌آید این است که مخاطبان از فیلم رضایت داشتند و بازخورد منفی به ما نرسیده یا اگر هم بوده شامل موارد انگشت شماری می‌شده است. ولی موضوع اصلی افزایش قیمت بلیت سینماست که متأسفانه به اکران و شمار مخاطبان لطمه زده است. یک حساب ساده نشان می‌دهد اگر یک خانواده با سه بچه بخواهد به سینما برود باید ۷۵هزار تومان برای فیلم هزینه کند که همین مسئله باعث می‌شود سینما از سبد کالای فرهنگی خانواده حذف شود. از سویی دیگر نگاهی به روزهای نیم بهای بلیت «فیلشاه» در سینما نشان می‌دهد که ظرفیت سالن‌ها به طور کامل پر می‌شود و این مسئله نشان از این دارد که فیلم‌ها مخاطب دارند و مشکل شاید قیمت بلیت باشد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.