شهرکرد-رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با رایزنی های صورت گرفته با وزارت بهداشت مجوزات لازم جهت ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در مرکز استان انجام شده و این پروژه در هفته سلامت کلنگ زنی می شود.

بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی شهرکرد  کلنگ زنی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ارسلان خالدی فر روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت هفته سلامت گفت: در حوزه سلامت تنها مجموعه وزارت بهداشت و درمان متولی امر نیستند بلکه همه ارگان ها، موسسات و مردم و نهایتا خانواده ها مربوط می شود و همگان باید خود را در این امر مهم شریک بدانند.

وی با اشاره به اینکه اجتماعی شدن پدیده سلامت در جامعه یکی از دلایل کاهش بیماری ها است افزود:همه اقشار جامعه در مقابل سلامت خود  و خانواده و افراد جامعه مسئولیم و باید در این راه تلاش  خود را در جهت ارتقا و بهبود سلامت جامعه بکار گیریم.

خالدی فر شناخت، توانمند سازی و بکارگیری منابع مالی و انسانی را روند ارتقای سلامت جامعه موثر برشمرد و افزود: استفاده از خیرین در حوزه سلامت در کنار مجموعه وزارت بهداشت برای ارتقای سلامت جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه دلیل بسیاری از بیماری های امروزه مواد غذایی نامناسب، محیط زندگی، روش زندگی است اظهار کرد: امروزه یکی از بیمارانی که کل جامعه را تهدید می کند بیماری سرطان است که طی تحقیقات صورت گرفته شایعترین عامل بروز سرطان در سنین متفاوت افراد جامعه استرس ها مضمن و ادامه دار است.

خالدی فر با اشاره به اینکه امروزه بیماری های غیر واگیر جان تمام افراد جامعه را تهدید می کنند افزود: بیماری های قلبی و عروقی، سکته های مغزی،دیابت،اختلالات چربی، چاقی و بی تحرکی از جمله بیماری هایی هستند که اگر بموقع شناسایی و درمان نشوند لطمات جبران ناپذیری خواهند داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: حدود ۲۷ درصد از مردم دچار فشار خون بالا هستند که قابل پیشگیری و درمان است که اگر کنترل نشود  سکته های مغزی، سکته های قلبی و عروقی، درگیری عروق محیطی و عروق چشمی و... را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه آمار بیماری های روحی و روانی بدلیل استرس ها در جامعه روبه افزایش است عنوان کرد: ایجاد شور و نشاط در جامعه و ایجاد انگیزه در بین اقشار مختلف جامعه تاثیر بسزایی در روند کاهش  بیماری ها دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص توسعه حوزه درمان گفت: با رایزنی های صورت گرفته با وزارت بهداشت مجوزات لازم جهت ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در مرکز استان انجام شده و این پروژه در هفته سلامت کلنگ زنی می شود که در این راه امیدواریم خیرین سلامت همانند گذشته همراه و همپای دانشگاه علوم پزشکی باشند.

خالدی فر افزود: پیگیری های ساخت و تکمیل بیمارستان بروجن انجام شده است و تا کنون بیش از ۴۵ درصد از تجهیزات این بیمارستان خریداری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.