کرج -رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با رد کاهش آمار اشتغال در این بخش گفت: حوزه کشاورزی متولی اشتغال نیست با این حال ما به تعهد خود درسال گذشته بالاتر از میزان تعیین شده عمل کرده ایم.

متولی اشتغال نیستیم/همخوانی کشاورزی البرز با استانداردهای جهانی

سید مجید موسوی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان اینکه در حوزه کشاورزی به دلیل مکانیزه شدن نیروی انسانی  حذف شده و از ماشین آلات استفاده می شود، اظهار کرد: استانداردهایی که در استان البرز وجود دارد با استانداردهای جهانی همخوانی دارد .

وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی درصد اشتغال در بحث کشاورزی به ۳ درصد هم نمی رسد درنتیجه در بخش کشاورزی انتظار به اشتغال نمی بایست داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه تولید در بخش کشاورزی باید در سطح بالایی باشد، گفت: افزایش تولید مشاغل جانبی را فراهم می کند که بسیار حائز اهمیت است.

وی درادامه گفت: با حذف ماشین آلات کشاورزی می توان نیروی انسانی به کاربرد ولی قیمت تمام شده محصولات تولید شده را بالا می برد و کیفیت نیز پایین می آید بنابراین در تمام دنیا بیشتر بحث اشتغال در خدمات و فضای الکترونیک است.

موسوی با بیان اینکه گفته شده در حوزه کشاورزی استان البرزبا کاهش آمار اشتغال مواجه هستیم که قضاوت نادرستی است، افزود: عملکرد بخش کشاورزی استان نسبت به کل کشور با فاصله بسیار زیاد در سطح بالایی قرار دارد.

وی با اعلام اینکه عملکرد حوزه کشاورزی در محصولات زراعی ۲۴ تن در هکتار بوده و در کشور ۷ تن است، خاطرنشان کرد: استان البرز ۴ برابر عملکرد کشوری را دارد این در حالی است در محصولات باغی نیز عملکرد استان بالای ۲۰ تن در هکتار است در حالی که در سطح کشور این میزان ۶ تن است.

موسوی در ادامه گفت: ما به دنبال کم کردن هزینه های تولید، افزایش راندمان، استفاده بهتر از آب و خاک هستیم که این روند به طور کلی نقش نیروی انسانی را کمتر می کند بنابراین ما متولی اشتغال نیستیم.

وی در خصوص سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی براینکه در بخش روستایی چه عملکردی داشته اید، گفت: استان البرز جمعیت روستایی اندکی  نسبت به کل کشور دارد لذا بیشترین فعالیت کشاورزی در اطراف شهرها بوده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اضافه کرد: امسال اعتبار قابل توجهی برای اشتغال درمناطق روستایی در نظر گرفته شده است.

موسوی با بیان اینکه روستائیانی که به دنبال اشتغال در حوزه کشاورزی هستند وارد سایت کارا شده و از این طریق برای دریافت تسهیلات لازم اقدام کنند، افزود: تعهدی که برای اشتغال در سال گذاشته داشتیم ۱۵۰۰ نفر بوده که بالاتر از این میزان تعهد خود را انجام داده ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.