رشت-همایش استانی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای با محوریت "بهداشت در محیط کار" به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت برگزار شد و طی آن ۱۶ نفر از منتخبان نمونه این حوزه در مراکز دولتی و خصوصی استان تقدیر شدند.

همایش استانی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای، در رشت برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ دکتر محمد عباسی – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ابتدا ضمن تبریک ایام شعبانیه، با بیان این مطلب که چرخه دولت، یک چرخه تولید ثروت برای کشور است، گفت: باید سلامت همه افرادی را که در کار و تولید نقش دارند، تضمین کرد.

وی با اشاره به شعار سازمان جهانی امسال " بهبود ایمنی و سلامت کار نوجوانان و پایان دادن به کار کودکان تا سال ۱۴۰۴ "، کودکان کار یا کودکان خیابانی را نتیجه توسعه رشد نامتوازن جمعیت و شهرنشینی، تغییرات اجتماعی و اقتصادی در جامعه یا قربانیان این تغییرات نامید.

دکتر عباسی ادامه داد: کودکان خیابانی مختص کشورهای در حال توسعه نیستند و در کشورهای توسعه یافته نیز این معضل وجود دارد. هر چه میزان بی نظمی توسعه شهرنشینی بیشتر باشد آمار کودکان خیابانی نیز بیشتر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این که بر اساس بررسی های انجام شده در کشور، میانگین سن کودکان کار حدود ۱۳ تا ۱۴ سال می باشد، افزود: گیلان جزو پنچ استان کشور است که نیمی از کودکان این استان با اطلاع خانواده خود، مشغول بکار هستند.

وی با تاکید بر این که حدود چهار درصد، نیروی کار کل کشور را این گروه سنی تشکیل می دهد، اظهار داشت: مساله کودکان کار، نه تنها یک موضوع اجتماعی است بلکه یک مساله امنیتی هم محسوب می شود که هیچ مرکزی آنها را به طور کامل تحت پوشش قرار نمی دهد.

دکتر عباسی افت بهره وری کار در کشور، کاهش جدی مهارت ها، آموزش و دانش کودکان، بالا رفتن صدمه های جانی و مالی، افزایش انواع آسیب های اجتماعی و ... را از جمله مشکلات و عوارض برای کودکان خیابانی و کودکان کار عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان با اشاره به شعار امسال روز جهانی بهداشت " پوشش همگانی؛ سلامت برای همه، همه جا"، تحت پوشش قرار دادن کودکان کار را با همکاری مراکز درون بخشی و بین بخشی خواستار شد.

در ادامه مطالب جامعی توسط دکتر محمد ایمانی – مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و اکبر تطهیری مقدم – دبیر انجمن مدیران صنایع استان در خصوص برنامه های بهداشت حرفه ای و چالش های صنایع استان در رابطه با شعار سال بیان شد.

همزمان با فرا رسیدن هشتم اردیبهشت ماه ( ۲۸ آوریل ) همایش استانی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای در محیط کار با حضور مسوولان استان، دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از کارکنان واحدهای تابعه در محل سالن همایش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد و طی این مراسم ۱۶ تن از منتخبان نمونه  مراکز دولتی و خصوصی استان تقدیر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.