قدس آنلاین -  کارگران تئاتر گفت: «ناقوط» روایتی از یک واقعه تاریخی است که تخیل نویسنده، آن را از بازنمایی تاریخی صرف بازداشته و ما حرف خود را در آن بیان می‌کنیم.

«ناقوط» روایتی از یک واقعه تاریخی است

قدس آنلاین به نقل از فارس- علی ایزدپناه در خصوص جزییات تئاتر «ناقوط» اظهار کرد: «ناقوط» روایتی از یک واقعه تاریخی است که وقایعی از زمان سلسه صفویان و آخرین پادشاه آن یعنی شاه سلطان حسین را به اجرا در می‌آورد.

وی افزود: اصفهان در آن زمان توسط محمود افغان ملقب به «هوتکی» مورد هجوم قرار می‌گیرد و چندی بعد سلسه «هوتکیان» روی کار می‌آید که قصه ناقوط در این زمان  رخ می‌دهد، کار ما یک اثر تاریخی صرف نیست بلکه سعی کردیم تخیل نویسنده را اضافه کنیم تا از واقعیت و بازنمایی تاریخی فاصله بگیریم و در نمایش، حرف خودمان را بر زبان آورده و نمایش را دراماتیک‌تر کنیم.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه اجرای این نمایش از ١٩ اردیبهشت ماه آغاز شده است، تأکید کرد: این کار تا دهه اول خرداد ماه هر شب ساعت ٢٠ در پردیس تئاتر مستقل به روی صحنه می‌رود.

ایزدپناه در خصوص نام این نمایش و معنای آن، یادآور شد: ناقوط کلمه‌ای است که توسط نویسنده و با ترکیب کلماتی از داستان، خلق شده است و معنای بیرونی خاصی ندارد اما مخاطب در حین اجرا و تماشای آن، متوجه معنا می‌شود.

وی با بیان اینکه این کار به سختی به اجرا رسید، عنوان کرد: تئاتر مقوله‌ای بسیار مهجور است و ما تنها حمایت مخاطبان و تلاش ۶ ماهه عوامل کار را داشتیم تا این اثر به اجرا در آمد.

ایزد پناه نویسنده کار را احمد ملک نژاد اعلام کرد و از عوامل و بازیگران "ناقوط" این طور نام برد: فایزه علی آبادی، علی احمدی، سامان سالاری، بنی هاشمی، آتنا شهیدی، پوریا نجفی، محمد فرهادیان، سامان نوروزیان، علی سلیمانی و سپهر ملاحسینی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.