قدس آنلاین/ صبا کریمی: سریال «رهایم نکن» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور نخستین سریالی است که در ایام رمضان امسال از شبکه سوم سیما روی آنتن می رود.

همه آنچه درباره سریال‌های رمضانی می‌خواهید بدانید

به گزارش قدس آنلاین، امسال نیز به رسم سال‌های گذشته شبکه های مختلف تلویزیونی با سریال‌های متنوعی به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند. بیش از دو دهه است که ساخت سریال‌های مناسبتی ویژه ماه رمضان تبدیل به یک سنت شده و اتفاقا با استقبال خوبی هم میان مردم روبرو می‌شود. چنان که برخی از این سریال‌ها همچون «صاحبدلان»، «میوه ممنوعه»، «او یک فرشته بود» و سریال‌های ماه رمضانی رضا عطاران با گذشت سال ها هنوز هم در یادها و خاطره ها باقی مانده است.   امسال نیز تلویزیون چهار سریال «رهایم نکن» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور، «سر دلبران» به کارگردانی محمدحسین لطیفی، «پدر» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و «بچه مهندس» به کارگردانی علی غفاری را در شب‌های رمضان روی آنتن می‌برد.  

شبکه سوم سیما امسال میزبان سریالی از محمدمهدی عسگرپور با نام «رهایم نکن» است. سریالی که پیش از این با نام «دستت را به من بده» جلوی دوربین رفته بود و به تازگی عنوانش با تغییر مواجه شده است. عسگرپور پیش از این نیز تجربه موفق سریال سازی به ویژه در ماه رمضان را با ساخت مجموعه «جراحت» در رمضان سال ۸۹ داشته است.

گروه تولید همچنان روزهای پایانی تصویربرداری را در شمال کشور می گذرانند و مراحل فنی نیز به طور همزمان با تصویربرداری در حال انجام است. قرار است این مجموعه تلویزیونی در ۲۸ قسمت از چهارشنبه این هفته ساعت ۲۰:۴۰ روی آنتن برود.

«رهایم نکن» داستان رسول تولایی را روایت می کند که به عنوان بزرگتر، محبوب و مورد اعتماد چند خانواده است. این اعتماد به واسطه بازخوانی گذشته خدشه دار می شود؛ خانواده هایی که هر کدام با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند و در پی یافتن مقصر اصلی هستند.

امین تارخ، فریبا متخصص، محمدرضا هدایتی، مریم بوبانی، مارال فرجاد، نیما شعبان‌نژاد، دنیا مدنی، بابک بهشاد، علی استادی، معصومه قاسمی‌پور، شیرین آقاکاشی، رحمان باقریان، کاظم هژیر آزاد، حسین ملکی و ... بازیگرانی هستند که در این سریال بازی می کنند.

شبکه یک و «سردلبران»

همچنین مجموعه تلویزیونی «سردلبران» به کارگردانی محمد حسین لطیفی نیز از شبکه اول سیما روی آنتن می رود. این سریال سال گذشته ساخته شده بود اما بنا به دلایلی روی آنتن نرفت و قرار شد تا در رمضان سال ۹۷ پخش شود.

این مجموعه از تولیدات سازمان هنری رسانه‌ای اوج است و داستان آن در یزد می گذرد و فیمنامه آن توسط حسین حسنی به رشته تحریر در آمده است. برزو ارجمند در قامت یک روحانی نقش اول را ایفا می کند و محمد کاسبی، فرهاد قائمیان، اسماعیل محرابی، برزو ارجمند، متین سادات ستوده، جعفر دهقان، کامران تفتی، جهانبخش سلطانی، شهین تسلیمی، شهرام عبدلی، رابعه مدنی، بهاره افشار رضا توکلی، محمد الهی، مختار سائقی، افسانه کمالی، فاطمه شکری، نصرت میر عظیمی، حسام حسنی و... دیگر بازیگران این سریال هستند.

«نردبام آسمان»،   «پادری»، «دودکش» و «صاحبدلان» از جمله سریال هایی است که لطیفی ویژه ماه رمضان ساخته است.

«پدر» در شبکه دو

«پدر» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی حامد عنقا نیز عنوان سریالی است که در شب های رمضان از شبکه دو سیما روی آنتن می رود

در خلاصه داستان این سریال آمده است: حامد پسر جوانی است که طی یک ماجرا درگیر داستانی عشقی می‌شود. او به خاطر اعتقاداتش و پدری که برایش الگویی تمام عیار است، ناچار سر یک دو راهی قرار می‌گیرد که باید دست به انتخابی سرنوشت ساز بزند …

از بازیگران اصلی «پدر» می‌توان به مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، سینا مهراد، مسعود فروتن، نیما رییسی، مجید مشیری، اکبر رحمتی، مژگان ترانه، الهام طهموری، ساناز طاری، شهاب مهربان، مهتاب شیروانی، پوریا سلطانزاده، سید حسام میثاق با حضور بیژن امکانیان و با معرفی ریحانه پارسا در نقش لیلا اشاره کرد.

«پدر» از زمستان ۹۶ مقابل دوربین رفته و تنها بخش‌های اندکی از تصویربرداری همزمان با روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد. این سریال قرار است هر شب ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه از شبکه دو سیما به روی آنتن برود.

شبکه ۵ و «بچه مهندس»

سریال «بچه مهندس» نیز عنوان مجموعه ای است که شبکه پنج سیما در این ایام روی آنتن می برد.

«بچه مهندس» به کارگردانی علی غفاری در ۶۰ قسمت و در سه فاز به نویسندگی سجاد ابوالحسنی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی ساخته ‌شده است. این سریال از ماه مبارک رمضان آغاز و پخش آن بعد از ماه رمضان نیز ادامه پیدا خواهد کرد. قصه این سریال، در تاریخ معاصر و در سه فاز کودکی، نوجوانی و جوانی شخصیت اصلی مطرح می‌شود و زندگی پسری را تصویر می‌کند که در کودکی رها شده و در پرورشگاه بزرگ می‌شود و …

بهناز جعفری، محمد کاسبی، ساناز سعیدی، بهاره رهنما، برزو ارجمند، اندیشه فولادوند، مریم خدارحمی، نفیسه روشن، سوگل طهماسبی، عباس جمشیدی فر، سلمان فرخنده، فرزین محدث، سیاوش چراغی پور، حمید شریف زاده، هاله گرجی، افشین نخعی، افشین سنگ چاپ، مهرناز بیات، بهرام سروری نژاد، ساعد هدایتی، فرخنده فرمانی زاده، فرج الله گل سفیدی و... در این سریال ایفای نقش کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.