رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: ایجاد تنوع درتئاترهای محیطی مانند تئاترهای گالری، کافه کتاب و خیابانی نشانه پیشرفت تحسین برانگیز تئاتر مشهد است.

گسترش تئاترهای محیطی نشانه پیشرفت تئاتر مشهد است

به گزارش قدس آنلاین سیدجواد اشکذری، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به پیدایش و رونق تئاترهای محیطی در یک سال گذشته تاکنون، بیان کرد: در تمام دنیا مرسوم است که وقتی قدرت نمایشی افزایش می‌یابد، در محیط اجرای آن تنوع ایجاد می‌کنند و مشهد نیز چند وقتی است که بسیار پیشرفت کرده است.

وی با بیان انواع تئاترهای محیطی، افزود: تئاترهای خیابانی، تئاترهایی که در گالری‌ها و کافه کتاب‌ها اجرا می‌شوند، در پی تولیدات گسترده تئاتر مشهد و استقبال بسیار خوب شهروندان از کارهای نمایشی ایجاد شده به ما اثبات شده که مشهدی‌ها تمایل بسیار خوبی به دیدن نمایش از خود نشان می‌دهند و حاضر هستند برای تماشای کار خوب و جدید، هزینه کنند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی با اشاره به این که در حال حاضر تئاترهای محیطی، تنها در تهران و مشهد مرسوم هستند، گفت: ما تصمیم گرفتیم تا مخاطب تئاتر را از سالن نمایش به مکان‌های دیگر هم ببریم و این به معنای کمبود سالن نمایش نیست، البته سالن‌های ما باید کیفیت خود را ارتقا بدهند؛ از طرفی به سمت تئاتر گالری می‌رویم چون گالری‌های مشهد، این روزها از رونق افتاده‌اند و می‌خواهیم تماشاگران تئاتر را به گالری‌ها دعوت کنیم.

وی تنوع مکانی تئاتر را نشانه تفکر همه جانبه اهالی تئاتر به این مبحث برشمرد و بیان کرد: پیشرفت محسوس تئاتر مشهد در کنار علاقه شهروندان ما به تماشا موجب شده تا این شهر مذهبی در جریانات هنری و مذهبی نیز پیشرفت کند و این‌ها از هم جدا نیستند؛ شهروندان در هر نمایش ابتدا صندلی‌های وی آی پی را پر می‌کنند تا بهتر از نمایش لذت ببرند؛ پردیس سینمایی هویزه نیز نمونه خوبی از حمایت مشهدی‌ها از کار خوب و با کیفیت است؛ پس از بازسازی، سینما هویزه تبدیل به سومین سینمای پرفروش ایران شد.

اشکذری در پایان علت دیر رونق گرفتن تئاترهای محیطی را در کوتاهی هنرمندان این عرصه و مسئولان دانست که از چنین ظرفیتی غافل شده بودند و حرکت امروز نمایش در این مسیر را بسیار مثبت دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.