کرج - رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج از ایجاد مرکز رسانه های اجتماعی و توسعه سرای محلات به عنوان پروژه های شاخص سال جاری این سازمان خبرداد.

 مرکز رسانه های اجتماعی در کرج ایجاد می شود /واگذاری فرهنگسرای کوثر به بخش خصوصی

سید علی اکبر میروکیلی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: در کنار این دو اقدام پروژه گردشگری شهر من نیز امسال اجرایی خواهد شد.

وی افزود: مرکز رسانه های اجتماعی با هدف مراودات بیشتر مدیریت شهری با روزنامه ها، رسانه های تصویری و شنیداری فعالیت خواهد کرد.

میروکیلی در خصوص توسعه سرای محلات نیز گفت:این فضا در هر ۱۰ منطقه شهری کرج راه اندازی خواهد شد وبا فعال سازی پایگاه های فرهنگی درمناطق نیازهای فرهنگی و تفریحی مردم مشخص می شود.

وی اضافه کرد: با ایجاد سرای محلات مدیریت شهری نیز با بررسی همه جانبه و با اولویت بندی به محلات تحت نیاز خدمات ارائه می کند.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج با بیان اینکه برای مراکز فرهنگی تفریحی در سال جاری اعتباری معادل ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است گفت: این اعتبار برای تامین، نگهداری، ترمیم و بهسازی تمامی مراکز فرهنگی تفریحی در سطح کلانشهر کرج صرف می شود.

وی با اشاره به اینکه اساس کار فرهنگسراها در توسعه فرهنگ است، گفت: قرار بر این است توسعه اجتماعی با مشارکت اجتماعی مردم ایجاد شود و بجای اینکه فرهنگسرای غیرتخصصی درمحلات مستقر شود خانه های محلات یا «پاتوق محله» به عنوان جوامع محلی با مدیریت شهری ارتباط دو سویه داشته باشند.

میروکیلی توسعه اجتماعی را در غالب محلات محوری و شهروندمداری دانست و خاطرنشان کرد: شهروندان در محلات با ارائه مشکلات فرهنگی و نیازهای خود با مدیریت شهری ارتباط مستقیم خواهند داشت.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی بر اینکه فرهنگسرای کوثر آیا با تغییر کاربری به ایستگاه مترو تبدیل خواهد داشت، گفت: فرهنگسرای کوثر و چند نقطه دیگر از کرج با موقعیت مناسبی که دارند با مصوبه ای که درزمان شورای چهارم به تصویب رسید مقرر شد بر اساس میزان ارزش و تغییر کاربری به تجاری فرهنگی، افزایش قیمت پیدا کنند.

این مسئول شهری ادامه داد: از محل درآمد فروش فرهنگسرای کوثر ومشارکت بخش خصوصی برای فعال سازی مترو نیز کمک شایانی خواهد شد.

میروکیلی با بیان اینکه شورای شهر پنجم بررسی همه جانبه ای در خصوص فرهنگسراها و کمبود خانه های فرهنگ در کرج داشته است گفت:در این حوزه با توجه به درصد تراکم ها و تغییر کاربرهایی که لحاظ شده عملا سطح توسعه فرهنگی دراین مکان باقی خواهد ماند.

وی افزود: علیرغم اینکه بعد از فروش به دنبال منافع قطار شهری نیز خواهیم بود فرهنگسرای کوثر در این مکان هم حفظ و گسترش می یابد.

میر وکیلی در پایان با بیان اینکه این فرهنگسرا در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد افزود: این خانه فرهنگ با قرار گرفتن در طبقات دیگر در کنار مجموعه تجاری به فعالیت خود ادامه خواهد داد بنابرین با درآمد فروش این منطقه به بخش خصوصی برای شهرداری پروژه راهبردی ایجاد خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.