قدس انلاین : رئیس هیات ورزشهای همگانی خراسان رضوی گفت: از مجموع 13 هزار و 800 ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده در ورزشهای همگانی استان هشت هزار و 800 نفر و معادل 60 درصد را بانوان تشکیل می دهند.

سهم زنان خراسان در ورزشهای همگانی 60 درصد است

رضا آذریان روز یکشنبه در نشست خبری هیات ورزشهای همگانی استان افزود: از میان 2 هزار باشگاه ورزشی فعال در این استان 80 درصد وابسته به هیات های ورزشی استان هستند.
وی اظهار کرد: استقبال مناسبی از باشگاههای ورزشی دررشته هایی مانند بدن سازی و رشته های جدید و متنوع از این دست انجام شده که مخاطبان آنان اغلب بانوان هستند به گونه ای که سال گذشته 300 باشگاه جدید درخواست مجوز فعالیت کرده اند.
وی فعالیت خراسان رضوی در زمینه آموزش، ایجاد اشتغال و فعالیت ورزشهای همگانی را در جایگاه نخست دانست و گفت: با توجه به اینکه این باشگاهها فعالیت اقتصادی و اشتغال زایی خوبی در استان داشته اند از این روند حمایت می کنیم.
آذریان افزود: براساس اعلام اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر باشگاه فقط مجاز به ثبت نام 2 مربی در سامانه مورد نظر آن اداره است با این حال برخی باشگاههای بزرگ تا 150 مربی را در اختیار گرفته اند که نشان از رشد فعالیت باشگاههای ورزشی بویژه در زمینه ورزش بانوان دارد.
وی به همکاری با دیگر دستگاههای نظارتی از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت تاکید و اظهار کرد: بر فعالیت باشگاهها در زمینه بکارگیری مربی آموزش دیده، دریافت شهریه مصوب و عدم فروش مواد مکمل به صورت مستمر نظارت می شود و تاکنون چند باشگاه ورزشی که اقدام به فروش دارو و مکمل های تغذیه ای می کردند نیز تعطیل شده اند.
وی گفت: 32 هیات ورزشهای همگانی در کشور فعالیت دارد که خراسان رضوی در رتبه بندی فدراسیون پس از تهران و فارس با فاصله اندک در جایگاه سوم قرار دارد.
هم اکنون 28 هیات شهرستانی در این استان فعال است که چهار هیات سال گذشته به این تعداد افزوده شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.