مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن از باتلاقی بودن کفه نمکی این شهرستان و لغو مراسم گردشگری ۱۵ رمضان در این منطقه خبر داد

کفه نمکی بردسکن به یک باتلاق خطرناک تبدیل شده است / احتمال بلعیده شدن  خودروها و گردشگران درباتلاقهای نمکی

به گزارش قدس آنلاین، احمد صابری زارع در گفت و گو با مهر اظهار کرد: همه ساله جمع زیادی از شهروندان بردسکنی و گردشگران در شب نیمه ماه مبارک رمضان از کویر نمک بازدید می کنند که سال های گذشته فضای بیشتری جهت ورود خودروها و تفرج گردشگران در این منطقه وجود داشته است اما امسال رطوبت زیاد باعث کاهش مکان های قابل استفاده گردشگران شده و هر لحظه احتمال فرو رفتن خودروها و یا افراد در باتلاق های نمکی وجود دارد.

وی ادامه داد: امسال با توجه به حجم زیاد بارش ها و ایجاد باتلاق های نمکی در منطقه، گردشگران باید از رفت و آمد در مناطق پرخطر و نیز حضور انفرادی در منطقه خودداری کنند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن تصریح کرد: تصمیم گرفته شده همایش کویر نوردی و حضور خانواده ها ۱۵ تیرماه  در این مکان برگزار شود و امسال در نیمه ماه مبارک رمضان هیچ برنامه ای برگزار نمی شود.

صابری خاطرنشان کرد: این جذابیت تاکنون موجب برپایی چندین تور گردشگری طبیعت گردی و کویرنوردی در کفه نمکی بردسکن شده است، اما امسال به لحاظ وجود باتلاق های نمکی در این منطقه این برنامه با یک ماه تاخیر برگزار می شود.

وی تصریح کرد: کفه نمکی بردسکن یکی از آثار و جاذبه‌های ارزشمند طبیعی کشور است که از سال ۱۳۹۰ به شماره ۱۵۷ در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسیده است. این عارضه طبیعی مربوط به دوران سوم و چهارم زمین شناسی است که در فاصله ۶۰ کیلومتری جنوب بردسکن در بخش شهرآباد این شهرستان قرار گرفته است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن بیان کرد: کفه نمکی به جهت وضعیت بی‌نظیر و چشم‌اندازهای طبیعی کویری مورد توجه گردشگران و علاقه‌مندان داخلی و خارجی در طول سال قرار می‌گیرد. جلوه‌های زیبای بلورهای نمک در حال شکل‌گیری، تراکم بلورهای نمک بر روی شن‌زارها، ایجاد چاله‌های نمکی و حوضچه‌های آب ناشی از تعریق خاک از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این زیستگاه طبیعی است و آن را در کشور و منطقه به یک زیستگاه منحصر به فرد تبدیل کرده است.

صابری گفت: با توجه به اینکه این عارضه طبیعی از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار و در کشور منحصر به فرد است قابلیت ثبت جهانی را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.