بندرعباس ـ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان گفت: بندرعباس با حمل۴۵۹ هزار و ۴۷ تن کالا ، فعالترین مرز کشور با ۲۹ درصد در زمینه ترانزیت ورودکالا دردو ماهه اول سال ۱۳۹۷ بوده است.

بندرعباس فعالترین مرز کشور در ترانزیت ورود کالا طی دوماهه اول امسال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان هرمزگان باقر جوان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان اظهار داشت: پس از بندرعباس مرزهای پرویزخان( کردستان) ، بازرگان آذربایجان غربی) ، باشماق(کردستان) به ترتیب با ۲۱ ، ۹ و ۹ درصد به عنوان فعالترین مرزهای کشور در امر ورود کالاهای ترانزیت بشمار میرود بطوریکه ۶۷ درصد ازحجم ترانزیت به آنها اختصاص دارد که عمده ترین کالاهای ترانزیت شده طی این مدت کالاهایی نظیر مواد سوختی ،انواع قطعات یدکی وسائط نقلیه ، انواع پنبه  وسایل نقلیه مسافری  و مواد غذائی بوده است .

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان هرمزگان با اشاره به سهم عمده حمل ونقل جاده ای کشور در جابجائی کالا در  سال گذشته  و دو ماهه اول سال جاری اضافه کرد: بندر عباس بدلیل دارا بودن امکانات مناسب تخلیه و بار گیری وبندر مهم شهید رجائی بیشترین سهم ترانزیت کشور را به خود اختصاص داده است .

لذا توجه همزمان به توسعه زیر ساختهای حمل ونقلی در مبادی ورودی وخروجی کالا در شمال جنوب وشرق غرب کشور که تکمیل کننده کریدورهای حمل ونقل بین المللی هستند؛ جایگاه ایران را در این صنعت بارزتر خواهد کرد.

باقرجوان گفت:آمار ترانزیت کالا از کشور و میزان کالاهای عبوری نشان دهنده نقش و اهمیت کریدور بین المللی شمال وجنوب در ترانزیت کشور است که با توسعه زیر ساختهای لازم در مسیر این کریدور این نقش به مراتب افزایش خواهد یافت .
وی افزود : عملکرد ترانزیت جاده ای از ۳۲ مرز فعال کشور ۲۲ مرز زمینی و ۱۰ مرزآبی طی دو ماهه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که در حدود ۱۵۹۵ هزارتن کالا از کشور ترانزیت شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ در صد افزایش داشته است . 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.