کرج - مدیر کل تعاون، کار و امور اجتماعی با بیان اینکه در چارچوب همکاری بانک های عامل تلاش می کنیم بیکاری را در بخش روستایی کاهش دهیم، گفت: استان البرز رتبه اول کمترین روستای دارای سکنه کشور است.

بیکاری را در بخش روستایی کاهش می دهیم/البرز در رتبه اول کمترین روستای دارای سکنه کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اسماعیل خلیلی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال استان البرز  که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طرح های تولیدی و توسعه روستایی با همکاری دستگاه های اجرایی استان البرز به جد پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان های البرز درخواست تسهیلات روستایی برای طرح های تولیدی در کمتر از یک هفته به بانک ها ارجاع  می شود گفت: پس از شناسایی و ظرفیت های موجود روستایی و کشاورزی در شهرستان های استان با همکاری بانک های عامل تلاش می کنیم معضل بیکاری را در بخش روستایی کاهش دهیم.

خلیلی با اشاره به اینکه جمعیت نقاط روستایی استان البرز ۱۹۹ هزار نفر می باشد، گفت:  تعداد آبادی های استان ۴۷۳ روستا می باشد که به صورت میانگین۳۳۲ نفر در آنها سکونت دارند.

این مسئول با بیان اینکه استان البرز رتبه اول کمترین روستاهای دارای سکنه کشور را دارد گفت: در این استان مجموعا ۲۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که استان البرز را در رتبه دوم کمترین روستاهای بالای ۲۰خانوار کشور قرار داده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز کمترین  نرخ بیکاری را در روستاهای اشتهارد و بیشترین آن را در فردیس برشمرد و گفت: کمترین نرخ مشارکت اقتصادی در طالقان و بیشترین آن در فردیس است.

وی در پایان گفت: کمترین نرخ بیکاری جوانان روستایی در شهرستان نظرآباد رقم خورده است و بیشترین  آن با ۳۵.۳ درصد در شهرستان طالقان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.