قدس آنلاین: روزانه 800 زائر پاکستانی به همت مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی از غذای متبرک حضرت رضا(ع) متنعم می‌شوند.

روزانه 800 زائر پاکستانی از غذای متبرک حضرت رضا(ع) بهره مند می شوند

 به گزارش قدس آنلاین رئیس اداره ارتباطات و همکاری‌های بین‌المللی مرکز امور بین‌الملل آستان قدس بهره مندی روزانه ۸۰۰ زائر پاکستانی از غذای متبرک حضرت رضا(ع) رضوی گفت: در میان زائران خارجی که از کشورهای مختلف مثل افغانستان، پاکستان، هند، لبنان، سوریه، اندونزی، کویت، قطر، امارات، بحرین، عربستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، آذربایجان، تاتارستان، روسیه و ترکیه به قصد زیارت امام رضا(ع) به حرم مطهر می‌آیند، محرومیت زائران پاکستانی بیشتر مشهود است.

حجت‌الاسلام ملکوتی‌تبار با بیان اینکه زائران پاکستانی سختی‌های زیادی را در طول سفر به مشهدالرضا(ع) متحمل می‌شوند، افزود: این گروه از زائران امام رضا(ع) قبلا برای آمدن به ایران به شهر کویته پاکستان می‌رفتند و در آنجا باید تعدادشان به ۲۰۰ نفر می‌رسید که به آن‌ها ۷ دستگاه اتوبوس بدهند.

وی گفت: اتوبوس‌ها از کویته پاکستان به صورت زمینی و با اسکورت مسلح با امنیت می‌توانستند به میرجاوه جمهوری اسلامی ایران بیایند. این فاصله مخاطرات زیادی در طول سفر برای آن‌ها داشت و همین‌طور انفجارها و ترورهایی صورت می‌گرفت که بسیاری از شیعیان پاکستانی در این مسیر شهید شدند.

حجت‌الاسلام ملکوتی‌تبار افزود:مسئولان جمهوری اسلامی ایران و بالاخص تولیت آستان قدس رضوی دستور ویژه‌ای در خصوص کمک به زائران پاکستانی صادر کردند و همه خادمان رضوی تا جایی که می‌توانند باید مشکلات آن‌ها را حل کنند.

وی از تشکیل ستاد خدمات ویژه به زائران پاکستانی سخن گفت و ابراز کرد: این ستاد در محل استانداری ایجاد شده است و آستان قدس رضوی با همکاری استانداری خراسان رضوی، استانداری سیستان و بلوچستان و نهادهای مرتبط برای تسهیل زیارت این گروه از زائران رضوی  فعالیت میکند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.